Sidan 1 av 9 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 88

Ämne: Varning kör ej gemeni 4.3.1 på DM500

  1. #1
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger

    Varning kör ej gemeni 4.3.1 på DM500

    Boxarna dödas var nån timer som startade ikväll alla kloon boxar dödas, går ej att flasha via nollmodem heller....

    ps detta gäller inte boxar som körs med Gemeni 4.3 och blue panel fix. eller tidigare images.

    detta ska tydligen gälla alla nya images från dream multimedia, och de från team som baseras deras images på nyare enigma....

  2. #2
    Så du menar att boxen är helt körd?

    För jag får fan inte igång den..

  3. #3
    jupp. du kör en clonad box. jag är inte insatt i det. men antingen går du till den du köpt boxen av. sparka lite på han. eller så får du vänta och se om någon kommer med en lösning. ända sättet för en privat person borde bli ett Jtag ingrepp. men jag har för dålig kunskap om det här. antagligen har dom blåst hela bootloadern och förhoppningsvis kan man återinföra en ny bootloader via jtag.. själv gick jag över till PLI istället för 4.3.1 men även om jag skulle kört den versionen så skulle min box överleva.. då jag är 100% säker på att min är orginal.

    synd för konsumenten men helt klart okey att DMM skyddar sin produkt.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    kommer troligen till 110% gå att laga dom, bara nån postar hexen så man kan programera om eepromen i dom.

    mest som gump sa, man behöver en jtag programerare, vilket låter dyrare och svårare än det är, men håll till godo kommer nog guider snart. och programerare kommer säkerligen gå att köpa billigt via ebay.

    ev kanske det kommer enklare varianter som endast trycks ovanför eepromen, så man slipper löda etc.

  5. #5
    Då jag köpte min box, var min kunskap om DM mindre än vad den är nu.

    Men då de inte tillverkade orginal längre och man inte kände för att punga ut allt för stora pengar så blev det ju en clone..

    Har dock bara haft den fungerande i ca 2 veckor:/ så de känns lite segt

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Är det bara de 500-modellerna som har ver 4.3.1 som drabbas?
    Jag känner 2 st som har 500-kopior och kör den versionen men dom fungerar fortfarande. Eller kommer de att sluta fungera senare kanske?
    Ska man avinstallera 4.3.1 och köra äldre versioner på de?

  7. #7
    är de någon som vet hur man lätt kollar om man har en orginal eller piratbox? de finns ett hologram-märke under min box, samt att lådan till den är grön/blå.

    iofs så är de nog en orginal när jag tänker efter för det är ju en "dream" manual som följer med, eller ?

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Jag läste på ett annat forum att många som har orginalboxar har drabbats också.

  9. #9
    ska man va säker så avinstalera 4.3.1.. de är en timebomb. som tickar om den känner av fel hårdvara i boxen.. att jtaga en samsung gör man enkelt med db25kontakt några motstånd och kablar. med lite tur kan man göra samma sak i en dreambox. annars blir de väl ett färdigt interface för detta. eller bygga interfacet själv. fi får se. jag orkar inte engera mig i hur de har gjort. förhoppningsvis finns de inga resistorer eller liknande som dom kan "bränna" då är EEpromet helt plötsligt PROM.. då är de ny krets som gäller..vet att sådana kretsar används i laptop batterier. har dock ingen aning om de existerar i eeprom minnen.=P
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Det finns både jtag och boot-mjukvara till DM500.

Liknande ämnen

  1. DM800HD gemeni v.500
    Av Evex i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 18:51
  2. Gemeni 4.7 no time bomb
    Av arrow i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 16:08
  3. PLi vs Gemeni
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 13:31
  4. Gemeni 4.3 DM500 Maxwar Blue Panel Fix
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 21:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss