Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Viasat -> Canal digital?

  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger

    Viasat -> Canal digital?

    Hej.

    Jag undrar om det går att göra om en viasat digitalbox och medföljande parabol så att den går att använda till canal digital istället, det borde ju vara samma typ av motagare i dom ju, men frågan är ju mer om den hittar kanalerna på canal digital eller om viasats frekvenserna är hårdkodade i boxen?

    /Juppe

  2. #2
    parabolen är ju bara att rikta om till Thor istället.

    Mottagaren är ju svårare, gissar att du har en av märket "Pace" dom är ju låsta till viasat (Tror jag i alla fall), har mottagare plats för ca-modul och den kan söka kanaler på andra satteliter så ska det ju inte vara några problem...

    Någon får gärna rätta mig om jag har fel ang. pace....

  3. #3
    nej men tvärtom kanske fungerar om du har cam. du kan inte "göra om" en box som har ett fast krypterings system. Canaldigital kör med conax och viasat kör med nds "videoguard" system. så de fungerar inte att göra om utan att möjligtvis ha en annan firmware. men de brukar inte existera till "orginal" boxar. men har du en lös och ledig ci slot. så kan du trycka i en conax cam i en viasat box och t.ex en dragon/t-rex cam i en canaldigital box för att kunna läsa korten. i annat fall lär du köpa dig en mottagare som stödjer multi kryptering. dreambox är en av dom. men de finns andra lite mer i orginalbox stuk som klarar både conax och videoguard.

    edit: trollhättan han före. men jag har en pace som följde med mitt viasatkort den har inte slot för att sätta i cam.men de finns väl fler än en orginalbox på viasat någon av deras boxar borde ha en cislot tycker man. då de allra flesta CD boxar har ci-slot cd:s combobox funkar annars utmärkt med viasatkort och t-rex cam sisst jag testa iaf. helt rikitgt att parabolen annars passar lika fint för thor som sirius.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Tackar för snabba svar. Då vet jag lite mer.

    /Juppe

Liknande ämnen

  1. Viasat o Canal Digital
    Av bigboss62 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 20:39
  2. canal digital och viasat
    Av arsenal i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 19:13
  3. Viasat+Canal digital?
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 11:04
  4. viasat v-s canal digital
    Av wiggen-cx i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 09:19
  5. Canal Digital + Viasat
    Av Smergo i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 22:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss