Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med transpondrar (hd-kanaler)

  1. #1

    Problem med transpondrar (hd-kanaler)

    Har suttit och lusläst i princip alla forum om detta, men hittar inte vad felet kan vara!

    som topicen lyder så har jag problem med att få in HD-kanalerna, la in den senaste satellites.xml filen i DB:n i går och fick då in thor 5, men dock så fattades just hd-frekvenserna, la då in dom manuellt, inte heller detta hjälpte. Har försökt allt! Någon mer som har detta problemet? Jag vet att det inte ska gå att titta på hd-kanalerna med en vanlig 600s box, men det borde fortfarande gå att få in kanalerna vid en kanalsökning! Tips, någon?

  2. #2
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Varför borde det gå?

    Står det DVB-S2 på Lyngsat så går det inte ens att göra en kanalsökning på den frekvensen med DM600:s tuner.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Varför borde det gå?

    Står det DVB-S2 på Lyngsat så går det inte ens att göra en kanalsökning på den frekvensen med DM600:s tuner.
    Har flera polare som direkt vid första kanalsökningen fick in alla hd-kanaler med 500s lådor, och när jag nu bad dom kolla så va alla hd kanaler borta? Så visst går det, eller det gick iaf. Frågan är bara varför det inte går nu.

  4. #4
    varför vill du ha HD-kanalerna? de är omöjliga att titta på. har inte forskat i det. men förr sändes hdkanalerna i dvb-s1 och då kunde man streama dom till en dator för att titta. detta funkar inte idag då dom sänds i dvb-s2 och troligen därför du inte hittar kanalerna idag.har oxå haft kanalerna men då var dom dvb-s1..

    jag förutsätter nu att du har någon av följande dreamboxar 500, 600 eller någon i 7xxx serien alltså dvb-s1 tuner
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    varför vill du ha HD-kanalerna? de är omöjliga att titta på. har inte forskat i det. men förr sändes hdkanalerna i dvb-s1 och då kunde man streama dom till en dator för att titta. detta funkar inte idag då dom sänds i dvb-s2 och troligen därför du inte hittar kanalerna idag.har oxå haft kanalerna men då var dom dvb-s1..

    jag förutsätter nu att du har någon av följande dreamboxar 500, 600 eller någon i 7xxx serien alltså dvb-s1 tuner
    Okej tackar för svaret. Misstänkte att det var så. Hade tänkt att streama dom till datorn o sedan därifrån till teven via hdmi.

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    DVB-S2 kort i dator och lite program sen är det bara att köra
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 17:40
  2. Transpondrar som försvinner!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 10:04
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 19:45
  4. svaga och starka transpondrar
    Av banjoatte i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 05:37
  5. 5 transpondrar och 25 kanaler?
    Av P3774N i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 16:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss