Men koderna som är i forumet passar inte till oss här i norrland, vi har väl 1550 som det börjar med?? Finns det ingen som skriver ut det på forumet??
Glenn
Men koderna som är i forumet passar inte till oss här i norrland, vi har väl 1550 som det börjar med?? Finns det ingen som skriver ut det på forumet??
Glenn
Tror du blandar ihop nätnummer(olika nr för olika delar av landet)
och prefixkod som är vägvisare för koden var den skall läggas in.
Nätnummer hittar du i menyns installation
Koder finns i menyns information .
Kanon, tack för hjälpen![]()
Förresten, min svärfar har en sagem box med exact samma kort som jag har (Guld), men han har en 6 månader äldre box än jag har så han har den gamla kontrollen, och han har aldrig fått upp nån ruta angående "Uppgradering" Vad kan det bero på?
P.S, Finns det inget sätt att radera minnet? Jag har för mig att när jag ringde support en gång så sa dom att jag skulle trycka in 2st knappar (kommer inte ihåg vilka det var) så skulle det radera minnet, jag slog in koderna och naturligtvis så blev det nåt galet så meny jäveln låste sig, då borde det gå att radera minnet, tycker jag ialla fall. :idea:
Glenn
Har ni samma box, eller har den ena Sagem, och den andra Macab ?
exakt samma box
Stäng av burken och håll inne höger- eller vänster- pilen när du slår på den igen.. då ska den leta efter uppdateringar efter vad jag förstått..
Ahhh, helt suveränt, snabba svar rockar! Jag ska genast prova det
återkommer med svar på någon minut.
Glenn
håll inne meny knappen på boxen
och dra ur strömen i 14-20 sekunder så ska du rensa minnet på boxen
Jag skulle nog önska mej nån stabilare dekoder än den från Sagem ... Macab verkar bättre, men finns det ingen dekoder som e extremt mycket bättre som man kan köpa som funkar på Comhem ?