Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: DViCO TViX HD M-6500A

  1. #1

    Talking DViCO TViX HD M-6500A

    Tjabba,
    Har blivit lite intresserad av DViCO TViX HD M-6500A då denna mediaspelare kan uppgraderas med HD tuner, samt att den spelar nästan alla format!

    Har därför lite frågor jag skulle vilja ställa till er som är uppdaterade på vad som händer.
    • Är det någon som känner till viket OS som den kör?
    • Kan man installera plugins?
    • Finns det någon som kör CS i hemmet på den?
    • Finns det något annat sätt att kunna se betalkanaler på den t.ex med en kortläsare?
    • Övriga kommentarer?!
    Väl mött

    jsvens

  2. #2
    Var har du läst att det ska finnas HD mottagare till den?
    Jag tror att det bara finns en för dom fria mark kanalerna (Boxer) och som bara klarar mpeg2.

    Inga betalkanaler
    Inget CS

    Eftersom jag själv har en popcorn så har jag svårt att första varför man ska lägga dubbla pengen på en tvix, men det är jag det
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Ja visst men den stödjer HDMI 1.3.
    Dessutom finns det väl inte en tv-tuner lösning till popcorn.
    Hade jag sett något sådant så hade man väl varit intresserad av den istället!
    Johan

  4. #4
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    vill bara påpeka att på tillverkarens hemsida finns det ett pressmedelande att dom 6500 som tillverkats har hårdvarufel, ex, värme problem, hängningar m.m

    Kika på popcorn hour istället, bara ett tips

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Var har du läst att det ska finnas HD mottagare till den?
    Jag tror att det bara finns en för dom fria mark kanalerna (Boxer) och som bara klarar mpeg2.

    Inga betalkanaler
    Inget CS

    Eftersom jag själv har en popcorn så har jag svårt att första varför man ska lägga dubbla pengen på en tvix, men det är jag det
    Om du tittar på den länk som finns med i första inlägget så ser du att den har HD tuner att köpa till från samma ställe.

  6. #6
    Det finns inga tekniska specifikationer där och jag vet inte, jag bara skrev vad jag tror, klarar den inte mpeg4 så är det kört med HDTV den dag dom börjar sända i hela landet.
    I mina ögon är en sådan tuner mycket begänsad, eftersom det är så få kanaler som sänds fritt i Sverige.

    Vill du veta mer om 6500 så rekommenderas http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=172929 där den diskuteras flitigt.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    @T-bird
    Hejsan

    Hade själv planer på att köpa en popcorn... men de blev en Ellion HMR-700a istället,
    men har börjat fundera igen... :knockout: ... å ett byte.

    Orsaken till att jag valde Ellion var ju "video -in" funktionen! men Ellion har ju en del andra brister....


    Utgår ju ifrån att du har en dreambox (som alla andra på forumet)

    Så till min fråga, Kan du streama från dreamboxen till din PCH?

    Såg i minhembio forumet att det fanns en simpel guide på det. men vet ej om d va tillförlitligt?????

    orsaken till att jag vill göra detta e att skärmen endast har HDMI-in (ingen analog ingång)


    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  8. #8
    Sorry men jag tillhör dom som INTE har en DB

    Som jag ser det så är det väl mer en DB fråga, har man bara en fungerande stream från den så är det inga problem att ansluta med PCH
    Skapa bara en htmlfil och skriv följande <a href="http://ditt-dreambox-ip:1234" VOD>

    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    skaffat mig en tvix 7000 nu =)

    lagt in öppen programvara, sen försöker jag få in newcs som finns i asus guiden här på sidan =)

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av forhike Visa inlägg
    skaffat mig en tvix 7000 nu =)

    lagt in öppen programvara, sen försöker jag få in newcs som finns i asus guiden här på sidan =)
    vart hittar du alternativ mjukvara än den som dvico förser en med som inte alls är så bra =)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss