Jag har en 7025+ och körde nätverksHD till den innan men då fungerade icke timeshift. Stoppade i en intern HD i den och vips så funka timeshift utan några ändringar. Vet inte om det är någon inställning men så här va det för mig iaf.
Jag har en 7025+ och körde nätverksHD till den innan men då fungerade icke timeshift. Stoppade i en intern HD i den och vips så funka timeshift utan några ändringar. Vet inte om det är någon inställning men så här va det för mig iaf.
Hejsan
DEt e nog lite strul just med timeshift. har testat på 600:an lite (med intern HDD) record funkar fint men timeshift e lite si o så, men såhär fungerar det!Jag har en 7025+ och körde nätverksHD till den innan men då fungerade icke timeshift. Stoppade i en intern HD i den och vips så funka timeshift utan några ändringar. Vet inte om det är någon inställning men så här va det för mig iaf.
du måste "recorda" först en 2-3 sek sen "spolar" du tilbaka och trycker paus, då fungerar allt igen
Alltså då kan man spela upp pausa spola fram/tillbaka, och det spelas ändå in i bakgrunden.
~G
DM800S / openpli 4.0
Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")
Stämmer för PLi image. Med Gemini har jag för mig att paus-knappen fungerade direkt när man spelade in utan att behöva spola tillbaka först. Däremot är jag rätt säker på att boxen inte kontinuerligt spelar in med en timeshift-buffert i vare sig PLi eller Gemini utan man måste starta en inspelning manuellt för att kunna pausa.
Tackar för svaren. Beställde en 800 i förgår. Hoppas den funkar bra.
/ Tony