Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tv4 funkar inte sedan igår.

  1. #1

    Tv4 funkar inte sedan igår.

    Hello,

    har ett litet problem.

    det är så att igår slutade kortet fungera och fick "ingen åtkomst" på flertalet kanaler.
    ringde cOMH*M och vi fick till slut ordning på alla kanaler på orginalboxen (samsung)

    saken är den att jag har även en dreambox 500 och där får jag in alla kanaler igen UTOM Tv4. epg kommer igång så jag ser vad som sänds men sen händer inget mer. jag har gjort ny kanalsökning men det blir ingen skillnad.

    jag tycker det låter som nåt strul med dreamboxen eftersom de funkar i orginalboxen.

    tack på förhand
    lph

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    ställ dig på tv4 under natten typ, med kortet i original-comhemboxen, kanske det har med uppdateringen av kortet. Hände mig nyss. Nåt skit är det i comhem-nätet just nu, då jag fick ingen signal på vissa kanaler även på originalboxen (samsung) (alltså, INTE "ingen åtkomst", utan ingen signal. )

  3. #3
    tack.

    gjorde som du tipsade.

    körde in kortet i orginalboxen och lät den va på i några timmar, nu funkar den perfa igen ..


    tack

    mvh
    lph

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Just det.

    Man bör tänka på detta om man kör t.ex en dreambox att ha kvar orginalboxen och köra kortet i den under t.ex. en natt varje månad för att kortet ska uppdateras.

    Annars finns risken att den tappar viktig information som inte kommer fram till kortet.

    Man tycker det borde fungera ändå men så är det inte alla gånger vad jag kan förstå

  5. #5

    hej

    MEN det skall funka eller ???

Liknande ämnen

  1. Vissa kanaler funkar en stund sedan pixlar ...
    Av mrzimmerman i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 18:07
  2. Skulle inte forumet läggas ner igår
    Av karl48 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-02, 19:31
  3. Inga kanaler sen igår?
    Av tvniklas i forum Boxer
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-10-04, 09:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss