Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Uppgradera Viaccess CA redcam

  1. #11
    Hej!

    Återställde registret men den hittar fortfarande inte modulen. Backar jag drivrutinen så är det återigen MTD 0002.

    Har en HP Compaq nx 9420 med XP pro.

  2. #12
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Jag har inte haft problem med installation av driver alls, hittar ca_modulen ok, men med uppdateringsprogrammet "downloader" så finns ändå inte ca_modulen att välja !?

  3. #13
    Funkar på en HP6510b XP

  4. #14
    Låter som många fått det att funka och några inte. Det som jag kan om ämnet är allt jag skrivit i manualen så jag kan tyvärr inte hjälpa er som inte fått till det. Ni kanske har den oturen att det inte går hur du än trixar med datorn.

    till alla: Bra att ni skrivit vad ni har för dator så andra kan se vad som funkar o inte funkar.

    Är som sagt inte inne här så ofta så därför dröjer mina svar ibland. Sorry för det.

    Trevlig helg på er alla!

  5. #15
    Hej.

    Jag har försökt följa lathunden ovan som är riktigt bra skriven. Jag försöker programmera om min ca modul med P/N 903457 rev 1.0 från DV3 (SCM) för att få viaccess i den igen. Den är nämligen en gång i tiden omprogrammerad till Conax via satellit och sedan använd i digitalbox mot Comhems nät. Jag lyckas få datorn att hitta modulen som "SCM DVB MODULE" och kommer så långt att jag får välja out-fil samt ca modul. Programmet visar vid detta tillfälle
    Device information set OK
    Enumerating
    found device .. max len=79
    No more data is available
    found device .. max len=79

    then I press Download and then I get mesages like
    Starting Download
    > initialising transfer
    Download in progress
    nb of packet 3033
    size of packet 119
    Module answered with error code = 90 01
    Blocks send 1
    Download procedure failed
    > End of transfert

    Nu vet jag inte vad som kan vara fel. Kan någon hjälpa mig.

  6. #16
    Fungerade utan problem på min HP 8510w:thumbup:
    Tack ock Bock!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av bdolf99 Visa inlägg
    Hej!

    Återställde registret men den hittar fortfarande inte modulen. Backar jag drivrutinen så är det återigen MTD 0002.

    Har en HP Compaq nx 9420 med XP pro.
    Jag har samma problem som bdolf99. Sitter med en HP Compaq nx7000 med XP Home.
    Undrar även om någon vet om det går att uppgradera så att CAM:en fungerar för avkodning av boxers nya MPEG4 kanaler. Idag funkar inte mina CAM:ar för dessa kanaler.
    Boxer, VMC, MediaPortal, Phoenix, FireDTV, ASUSTek

  8. #18
    Frågan är om det går att lösa med en uppgradering och om en sådan går att få tag på :errf:

    Här finns en diskussion om dom nya kanalerna (och dom nya problemen) http://www.comhit.net/showthread.php?t=26015
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #19
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag lyckades inte uppgradera mina CAM moduler, det var ju några stycken också, fick dem med i köpet av annan utrustning.

    Är det ens värt att sälja sådana CAM moduler, någon som kan uppgradera dem kanske har nytta av dem.

    Eller ska man bara skrota dem ?

    Vad tycker ni ?

  10. #20

    Ändra cardreader på W2K

    Hej, ser ut som att det gått bra för väldigt många... Nån som vet vilka drivrutiner som kan användas till Windows 2000?

    PS

    Glöm det, verkar som om readern har pajat helt, det är visst inga kort som funkar i laptopen längre...

    DS

Liknande ämnen

  1. Uppgradera Viaccess CA
    Av ardis i forum Övriga mottagare
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 18:06
  2. Viaccess CA-modul RedCam Funkar inte?????? eller??
    Av fozolii_Mage i forum Com Hem
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 14:09
  3. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 15:21
  4. RedCam 478
    Av soya i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 20:08
  5. Pioneer hyrbox och Viaccess Redcam
    Av skidkare i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss