Citat Ursprungligen postat av stesmi Visa inlägg
Tack!
Om man köper tex en DM800HD eller en 7025, vilken/vilka tuner(s) följer med? Jag har tittat på en del ÅF och det står lixom inte - jag antar att det är för parabol men kan man välja eller? Samt jag kan inte hitta någon ÅF som har med tuners (vad jag sett) - är det någon som kan tipsa om någon bra ÅF som säljer både boxar och tuners ? Som man kan lita på alltså. Bor i Stockholm men det finns ju internet firmor ... Och om det är emot någon regel att skriva företagsnamn/länka här så skicka gärna ett PM i stället.

EDIT: Har hittat ett ställe som säljer tuners som funkar i åtminstone 7025S+. Fler rekommendationer välkomna. Är det samma tuner för ComHem som för ComHem HD ? (jag vet att det för tillfället inte går att köra ComHem HD ..)
Jag tror att det tyvärr är så att kabel-tuner inte följer med DM800HD eller 7025+ utan måste köpas separat. Därav det höga priset för kabel-varianten av 7025+ (ca en tusenlapp högre än grundpriset). DM800HD kommer kanske med kabel-tuner senare men vad jag har sett finns det inte nu.

DM600C kommer med kabeltuner från början. Kostar ca 2600-3200 hos olika återförsäljare. Då ingår inte hårddisk. Jag har själv en en DM600C och tycker att den är helt ok.

Ett alternativ för dig skulle kanske kunna vara Topfield 5100PVRc eller 5200PVRc istället? Dessa boxar har dubbla tuners och man kan få ut sina inspelningar på USB-disk. De är mer plug-and-play än Dreambox och går dessutom att få tag på billigt om du beställer från Tyskland. De fungerar med com hem men är liksom Dreambox inte godkända av com hem så om de kommer att fungera i framtiden vet man inte.

burken