Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med dm600pvr-t

  1. #1

    Problem med dm600pvr-t

    Vi har ett problem med våran dm600 som är väldigt störande, den hänger sej nämligen flera gånger per dag ibland tappar den även behörigheten till alla kodade kanaler. Båda felen "fixas" genom att starta om Gemini och eller boxen några gånger (Vet egentligen inte vad som fixar det men till slut så fungerar allt igen :P ) Är det någon som har en aning om varför den hänger sej / tappar kodningen till kanaler?

    Kör Camd3.900 och Gemini.

    Mvh
    Jeppe

  2. #2
    Jag skulle gissa att du har problem med kvaliten på signalen till boxen.
    Min DM600 hänger sig i alla fall om antensignalen är för dålig

  3. #3
    Okej, ska testa detta då. Ett litet förtydligande bara, när dom hänger sej blir bilden alltså svart det kommer inte upp något meddelande om behörighet osv.

  4. #4
    Jag har också en DM600 som hänger sig då och då. Jag tycker att det blev bättre när jag bytte till mgcamd. Jag kör nu mgcamd+newcs.

    Jag har också märkt att den hänger sig mer om jag kopplar upp mig mot den med webbgränssnittet. Att spela in på boxens hårddisk och samtidigt försöka streama till datorn är ännu värre och då brukar det hänga sig rätt ofta.

    För tillfället kör jag PLi och då hänger sig boxen ganska lätt om jag försöker använda zapstream för att smidigt streama till VLC. Annars tycker jag att Gemini och PLi är ungefär lika stabila.

  5. #5
    Kan dålig nätverkskontakt ha något med detta att göra? I och för sej borde det kanske generera en felruta typ, att man saknar behörighet för kanalen.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av JeppeK Visa inlägg
    Kan dålig nätverkskontakt ha något med detta att göra? I och för sej borde det kanske generera en felruta typ, att man saknar behörighet för kanalen.
    Jag antar att du inte har programkortet i boxen kör cardsharing? För annars spelar ju inte nätverket någon roll.
    Jag får inte något felmeddelande att behörighet saknas om jag väljer en kanal jag inte har i mitt abbonemang utan det blir bara grå/svart bakgrund. Så om du har nätverksproblem kan det förstås orsaka problem.

Liknande ämnen

  1. Dm600PVR problem (text)
    Av bajen i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 15:32
  2. DM600pvr FLASHNINGSPROBLEM
    Av sportfåne i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 18:10
  3. Problem DM600PVR
    Av EvilGhozt i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 18:23
  4. DM600PVR (T) som klient?
    Av Flintkalle i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 10:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss