Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: 800 på väg!

Såbra, då ska det ju funka direkt utan problem då - bara be dem switcha till en DVB-C tuner och hänvisa till manualen. Jag menar, OM de har den där dealen för DM800'n också.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av GregB Visa inlägg
    Nja, jag tror bara att återförsäljaren är förvirrad! Den typ av tuner som kommer som standard i DM800 (DVB-S2) funkar troligen inte i tex en DM600.
    Det är jag som är återförsäljaren. Jag ställde frågan till vår distributör och skrev ut svaret i klartext här. Om det sedan visar sig vara felaktigt så må så vara.

Ingen förvirrad återförsäljare alltså !!

Poängen är i vilket fall som helst att det INTE har med TUNERN att göra huruvida man kan ta emot HDsignal på DVB-T eller DVB-C.
    Jag kan tex Spela in SVTHD på min 7025+. Jag kan självklart inte titta på det via densamma men däremot på min Dator som kan avkoda h.264!

Ergo, behövs inga nya tuners för 800C eller 800T vilket för övrigt vore rent korkat av Dreammedia om de införde.

Poängen är i vilket fall som helst att det INTE har med TUNERN att göra huruvida man kan ta emot HDsignal på DVB-T eller DVB-C.
    Jag kan tex Spela in SVTHD på min 7025+. Jag kan självklart inte titta på det via densamma men däremot på min Dator som kan avkoda h.264!

Ergo, behövs inga nya tuners för 800C eller 800T vilket för övrigt vore rent korkat av Dreammedia om de införde.
    jaså när jag hade min 7025 så fick jag bara in cd `s hd mpeg2 kunde även se då det

Citat Ursprungligen postat av Evex Visa inlägg
    jaså när jag hade min 7025 så fick jag bara in cd `s hd mpeg2 kunde även se då det
    Ja visst självklart!
    HD sänt med MPEG2 är en sak men nu kodas SVTHD på DVB-T med h.264 som alltså inte 7025an eller någon anna utom 800an klarar av (och 8000 när den nu kommer). Tror inte heller CD kodar ngt HDmaterial i mpeg2 längre heller...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Tackad
    11 gånger
    Åtminståne inte i detta fall. Det kommer säkert fler tillfällen då jag kan demonstrera både tankspriddhet och förvirring. Min första tanke var, precis som du och andra säger, att det inte är rimligt att ta fram nya C- & T-tuners till ett redan vinnande koncept. Samtidigt kändes det inte helt orimligt att de skulle kunnat få för sig att ta fram nya tuners så jag ifrågasatte inte informationen från högre ort. Jag gör om och gör rätt imorgon.

Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Åtminståne inte i detta fall. Det kommer säkert fler tillfällen då jag kan demonstrera både tankspriddhet och förvirring. Min första tanke var, precis som du och andra säger, att det inte är rimligt att ta fram nya C- & T-tuners till ett redan vinnande koncept. Samtidigt kändes det inte helt orimligt att de skulle kunnat få för sig att ta fram nya tuners så jag ifrågasatte inte informationen från högre ort. Jag gör om och gör rätt imorgon.
    hannhimhe, något nytt i denna fråga? Kan du bekräfta att det går med samma tuners som för tex DM600??

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss