Såbra, då ska det ju funka direkt utan problem då - bara be dem switcha till en DVB-C tuner och hänvisa till manualen. Jag menar, OM de har den där dealen för DM800'n också.
Såbra, då ska det ju funka direkt utan problem då - bara be dem switcha till en DVB-C tuner och hänvisa till manualen. Jag menar, OM de har den där dealen för DM800'n också.
Ingen förvirrad återförsäljare alltså !!
Poängen är i vilket fall som helst att det INTE har med TUNERN att göra huruvida man kan ta emot HDsignal på DVB-T eller DVB-C.
Jag kan tex Spela in SVTHD på min 7025+. Jag kan självklart inte titta på det via densamma men däremot på min Dator som kan avkoda h.264!
Ergo, behövs inga nya tuners för 800C eller 800T vilket för övrigt vore rent korkat av Dreammedia om de införde.
Åtminståne inte i detta fall. Det kommer säkert fler tillfällen då jag kan demonstrera både tankspriddhet och förvirring. Min första tanke var, precis som du och andra säger, att det inte är rimligt att ta fram nya C- & T-tuners till ett redan vinnande koncept. Samtidigt kändes det inte helt orimligt att de skulle kunnat få för sig att ta fram nya tuners så jag ifrågasatte inte informationen från högre ort. Jag gör om och gör rätt imorgon.