Hmmm.
Kräver inte HD nya tuners ?? I allafall så är det en DVB-S2 i 800, inte DVB-S
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Ingen aning. Antagligen för att DM800 av någon anledning, vad den nu kan vara, behöver en annorlunda tuner. En annan tanke som ligger nära till hands är DuoLabs och Diblo Light version 2.2 / 2.3. Jag frågade distributören om när vi får C- & T-tuners. Svaret jag fick var "någon gång i juni".
Bra att veta. Bara att vänta ett tag till för oss kabeltv användare då.
Hmmmm.
"finns det pli till 800 s".
Det är väl klart att det finns PLI för 800, någon annan fil funkar inte (inte för 7025). Nu har oxå GP kommit.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Nja, jag tror bara att återförsäljaren är förvirrad! Den typ av tuner som kommer som standard i DM800 (DVB-S2) funkar troligen inte i tex en DM600. Däremot så behövs INTE någon ny typ av tuner för att kunna ta emot HD-TV på DVB-T eller DVB-C.
stesmi, om du är osäker be återförsäljaren testa själv först med en DVB-C. Tex Digisat i Södertälje byter ju ut tuners på löpande band till alla som inte vill ha Sat...
Jo, men han sa att han inte kan testa just nu och att han får "kolla upp det" - och det ÄR ju Digisat jag pratade med. Men han visste inte heller när de kommer, etc.
Mera angående detta med tuners...
Kikade på Dreammedias hemsida och den manual som finns tillgänglig för DM800 (på Tyska än så länge). I denna finns DVB-T och DVB-C Tuners med och namngivna som Philips TU1216 resp CU1216, vilket är exakt samma som sitter i DM600 OCH för den delen 7025+...