Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: 800 på väg!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Tackad
    11 gånger
    Tuners kommer att finnas för leverans ~juni. Notera att jag inte säger vilket år för vi vet alla hur det är med Dream och leveransdatum.

Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Tuners kommer att finnas för leverans ~juni. Notera att jag inte säger vilket år för vi vet alla hur det är med Dream och leveransdatum.
    Varför skulle de ta fram nya tuners till 800an plötsligt??

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av GregB Visa inlägg
    Varför skulle de ta fram nya tuners till 800an plötsligt??
    Ingen aning. Antagligen för att DM800 av någon anledning, vad den nu kan vara, behöver en annorlunda tuner. En annan tanke som ligger nära till hands är DuoLabs och Diblo Light version 2.2 / 2.3. Jag frågade distributören om när vi får C- & T-tuners. Svaret jag fick var "någon gång i juni".

Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Ingen aning. Antagligen för att DM800 av någon anledning, vad den nu kan vara, behöver en annorlunda tuner. En annan tanke som ligger nära till hands är DuoLabs och Diblo Light version 2.2 / 2.3. Jag frågade distributören om när vi får C- & T-tuners. Svaret jag fick var "någon gång i juni".
    Nja, jag tror bara att återförsäljaren är förvirrad! Den typ av tuner som kommer som standard i DM800 (DVB-S2) funkar troligen inte i tex en DM600. Däremot så behövs INTE någon ny typ av tuner för att kunna ta emot HD-TV på DVB-T eller DVB-C.

stesmi, om du är osäker be återförsäljaren testa själv först med en DVB-C. Tex Digisat i Södertälje byter ju ut tuners på löpande band till alla som inte vill ha Sat...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av GregB Visa inlägg
    Nja, jag tror bara att återförsäljaren är förvirrad! Den typ av tuner som kommer som standard i DM800 (DVB-S2) funkar troligen inte i tex en DM600.
    Det är jag som är återförsäljaren. Jag ställde frågan till vår distributör och skrev ut svaret i klartext här. Om det sedan visar sig vara felaktigt så må så vara.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss