Tänkte försöka att börja testa att spela in TV via min Dream 500s.
Jag vet att det skall gå att spela in på dator via nätverket och att det finns en guide
om detta på forumet någonstans.
Jag har däremot hört att det kan bli ryckigt ibland och att upplösningen inte alltid kan bli så bra.
Min fråga är därför om detta är någonting att satsa på om man vill spela in och bränna ner på DVD skivor?
Som ett annat alternativ kan man kanske köpa en Dream med hårddisk, finns det även Dream som kan bränna på DVD skiva? Om inte, går det lätt att flytta filmfilen till datorn från Dreamhårddisken via nätverket? Måste denna filmfil gå igenom den tidsödande komprimeringen på datorn när den bränns till DVD skiva eller komprimerar Dreamboxen den så den går snabbt att bränna?
Kan det vara bättre att köpa en fristående Hårddiskinspelare med möjlighet till skivbränning. Det krävs väl då en som klarar digitalsändning och jag har för mig att det inte finns så många som gör det i nuläget och att de är dyra.
Som ett sista alternativ, Att köpa ett internt videokort med hårdvarukomprimering.
Att då köra in signalen från Dream 500s rakt in i videokortet och sedan snabbt kunna bränna den komprimerade filmfilen.
Hur gör ni som bränner film på DVD skiva, vilket är bäst?