Jag hålled med atomized - alla märken har sina bra och dåliga produkter och det gäller ju inte bara nätverksprodukter men allt från brödrostar till bilar.

Själv kollade jag på DIR-655'an men skippar den och tänker köpa en DIR-855 i stället. 4x gig portar + gig-wan port + 802.11n draft 2.0 på både 2.4 OCH 5GHz banden (samtidigt). 2.4GHz bandet kör så otroligt mycket på redan idag samt det finns bara ett enda 40MHz band i mitten av det (du kan bara få ut 300mbps på ett enda frekvensband i mitten) medans 5GHz bandet har ... är det 23 band? Tror det är 23, orkar inte kolla så du kan ställa in ett och din granne ett annat och ni funkar bra utan att störa varandra medans det är ju väl klart att båda ni två kommer lägga er på det stora bandet i mitten om ni kör 2.4GHz.

D-Link släppte en annan gig+2.4+5GHz router för ett tag sen och den var inget vidare enligt tester. En "gaming" router - den klarar bara av 2.4 ELLER 5GHz, inte samtidigt och prestandatester visade att den faktiskt var sämre än både Buffalo'n och Linksys'en (också dual-band).

Men vad jag läst ska 855'an vara riktigt trevlig så jag köper nog en snart själv.