Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Känslig antenn eller vad?

  1. #11
    Vissa dekodrar är MYCKET sämre än andra.Jag kan intyga det, min force är totalt kass i det avseendet, tappar signal vid dåligt väder och störs av mina radios när jag sänder.(jag är sändaramatör)köpte en Sony RDR-HXD970 och helt plötsligt så fungerar det alltid, samma antenn (Gitter)samma kabel och om jag så skickar några hundra watt aldeles bredvid gitterantennen så märks det ingenting med Sonyn.
    Glömde att säga, att när jag startade upp Sonyn första gången så stirrade jag in i en mycket snöig bild på TV,n och tänkte att va faan funkar den inte? Hade glömt att stoppa i antennen!! Men där var bild ändå, och det hade det absolut inte varit med Forcen.

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    benhur, precis.

    Det är också stor skillnad mellan olika mottagare. Har man dåliga mottagningsförhållanden är det extra viktigt att ha en bra box med bra tuner som fixar bilden i alla fall.

    Vet inte om det finns sidor där man kan hitta vilka boxar som är bra eller inte.

  3. #13
    Det är exakt likadant med satelitboxar, jag har en Samsung DSR9500VIACI men den gav upp efter ett antal år där den gått varm.Handlade en Dreambox 7020 och med samma antenner och LNB så hittar Dreamboxen över 1000 kanaler mer än samsungen.Och nu märker jag inget av när det regnar häftigt.Kanonbild i alla lägen.Gemini /Mgcamd och Hacksatkeys.Bara att luta sig bakåt och titta på film.

  4. #14
    Jag har en Dilog 358. Vet inte hur den står sig mot andra boxar. Men har också förstått att kabeln är a och o... Har ny bra kabel liggandes, som jag länge tänkt dra. Nu har jag en 0,7 kabel första 15 metrarna, men köpt en dubbelskärmat 1.0 kabel. Men trodde inte det skulle hjälpa att bara byta kabel. Kanske skall testa det först, innan jag köper ny förstärkare.

Liknande ämnen

  1. Val av antenn
    Av Kid i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:57
  2. Ang DB och ny antenn
    Av mdredfox8 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 14:49
  3. Känslig mottagare sökes
    Av K.K. i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 20:56
  4. Är Thomson DSI 35 TH känslig för svag signal?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 21:03
  5. [LÖST] Antenn eller inte?
    Av ComhitDala i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-14, 13:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss