Om jag köper en box o grannen köper en oxo, och jag har parobolen. Kan då vi koppla ihop oss i vårt nätverk som vi har mellan husen (kabel) så att vi bägge kan kolla på olika program eller måste han oxo ha en parabol.
Om jag köper en box o grannen köper en oxo, och jag har parobolen. Kan då vi koppla ihop oss i vårt nätverk som vi har mellan husen (kabel) så att vi bägge kan kolla på olika program eller måste han oxo ha en parabol.
Hmmm,han vill inte gärna sätta upp en parabol. Blir signalen för svag om man delar signalen på två. Han "bor" ca 20m kabel bort.
edit: en split från parabolen före mottagaren
Hmmm.
Funkar säkert om du sätter upp twinLNB & dubbla disEQ på din potta.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Hittade en sak http://www.satpro.se/default.asp?id=10401.
Artikel NR:2292
En sådan borde funka oxo. Eller?
Det enda jag kan om paraboler är hur man sätter på den o byter kanaler, så det är inte mycket.
Editen är näst längs ner.
Hmmm.
Mig veterligt så sätter man inte på & byter kanal med en parabol, möjligen med satellitmottagaren (Dreamboxen).
Men köp du några twin lnb (ett för varje satellit som vill plocka in).
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Hmmm,,,du menar så!!!!!
Hehe,ja du ser,,,jag är t.o.m kass på frågor om paroboler)
Det funkar om du sätter twin-LNB på din parabol och drar antennkabel bort till honom.
Frågan är ju om en dreambox är något för dig om du inte ens vet att man inte byter kanal på en porabol!?
Fundera lite på vad du vill göra med din box och om du kommer klara göra det du vill innan du spenderar en massa pengar.
Tar bort vad jag skrev