Har du dragit ner ny "satellites.xml" från "UPDATES" i bulepanel?
Har du dragit ner ny "satellites.xml" från "UPDATES" i bulepanel?
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
hehe tänk att jag alltid missat den, skickat upp via ftp hela tiden![]()
Jag la på Gemini 4.40 när den släpptes. Nytt i denna är ju bl.a 'satellites.xml loader'. Jag hittade dock inte Thor 2/3 1W (Canal Digital) med detta tool. Det närmaste jag kom var Thor 2/3/5 0.8W, under Atlantic Ocean.
När jag valde denna och gjorde ny kanalsökning raderades samtliga kanaler, och jag fick en kopiös BER.
Som tur var gjorde jag en back-up innan Gemini 4.40, och när jag restorade den fick jag tillbaka mina gamla buketter. Jag har dock inte kunnat göra en ny kanalsök (transponder listan var 'tom') sedan dess.
När nu Kanal 5 bytte plats var något tvunget att göras...
Först och främst;
JA, jag har laddat ner Satellites.xml Loader och satellites.xml (29.07.2008) från Gemini server.
Dock utan framgång. Efter installation av detta fanns ändå ingen Thor 2/3 i någon satellites.xml på boxen.
Hittade en Satellites.xml innehållande Thor 2/3 från 2007 på något forum, FTPade över denna och la den i /etc/ och /tmp/ på boxen. Editerade in 'Intelsat 10-02/Thor=1W' i /etc/sat_europe.conf och körde Satellites.xml Loader igen. Nu fanns (såklart) Thor 1W att välja under Europe, ...
Det gick dessutom att göra en kanalsökning igen utan att alla kanaler raderades, endast nya kom till. Och min BER ligger stadigt på 0.
Är jag den enda som kör CD på Thor 2/3 1W?
Är det egentligen Thor 3/5 0.8W man 'bör' använda?
Bör jag rikta om min parabel mot 0.8W (för att sänka BER)?
Är det någon som förstår och kan förklara, dels var Thor 2/3 tagit vägen och dels skillnaden mellan 2/3 och 3/5? Båda heter ju dessutom Intelsat 10-02, men med olika riktning
//satnix
Server: NewCS 1.60/Ubuntu 8.04/i386
Klient: MgCamd 1.31/Gemini 4.60/DM600PVR
Content: Canal Digital