Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Editera kanallistan

  1. #1

    Editera kanallistan

    Hej

    Verkar ju som att det inte ska vara så svårt men jag hittar inte hur man ska göra för att sortera sin kanallista som man vill ha det. Har sökt men inte hittat på detta forum och googlat som fasen också.

    Lite hjälp, hints och tips mottages gärna.
    Tack på förhand!
    Nisse

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ladda ner "openDBedit" från filarkivet så fixar sig dina problem...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Hej och tack för svar. Jag har nu laddat ner programmet och ändrat Ch.Nr til det som jag vill ha. När jag sedan laddar över alla filer till min dreambox och den kör reload kommando. Dock blir det inte någon ändring på boxen. Vad gör jag för fel, har jag ändrat i fel fält?

  4. #4

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hur gjorde du? Skapade du en ny bouquet och la till de kanaler du ville ha i den där? Jag brukar få starta om boxen innan jag ser dom nya listorna...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    jag har inte gjort en ny bouquet, är kanske det som är trixet förståss. Ska testa, tack

  7. #7
    när vi ändå snackar bouqutetter å redigering. kan man ladda ner sina favoriter från en dm500 (enigma1) och sen ladda in dom i en dm800 (enigma2)? satt för någon da sedan å försökte lägga mina favoriter ungefär lika som min 500 men halva jobbet är ju gjort om man kan köra in mina gamla favoriter. sen komplettera den med lite hdkanaler o.s.v
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vill minnas att enigma1 och enigma2 har olika upplägg vad gäller bouqetter så det går nog inte...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Var hittar jag kanallistan?
    Av Oreda i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 21:39
  2. Utséende på kanallistan
    Av daso i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 15:26
  3. Rensa kanallistan
    Av Hampus920 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 22:01
  4. Editer kanallistan i DM600
    Av Hampus920 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 19:17
  5. editera kanallistan via serieporten 9780s
    Av thezaint i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss