Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Problem med SVT1&2 samt TV4

  1. #11
    Det är precis som bowman skriver, av någon konstig anledning stör den ut sig själv på just 290,296mhz. Standarden är att man egentligen ska börja med 8mhz breda kanaler efter 300mhz i frekvensbandet. Man får antingen gå den dyra vägen och frekvensmodulera om dom 2 muxarna till högre tomma frekvenser eller helt enkelt skaffa sig en 600

  2. #12
    Hade samma problem med just dessa specifka kanaler.
    Bytte ut min antennkabel eftersom en "gammal räv" till tv-tekniker rekommenderade mig att testa detta.
    Fungerade utmärkt!
    (bytte från en tunn 3m till en tjockare 1.5m från klasseolsen)

  3. #13
    pfft jag har samma problem, men av nån anledning funkar dom ibland... oftast inte, får bara service not found.
    Antar att jag hade tur när jag scannade kanalerna första gången att den överhuvudtaget hittade kanalerna och la till dom i kanallistan...
    Funkade bra i början nån månad och nu funkar det inte alls... har inte ändrat några inställningar lr nått. konstigt

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 19:29
  2. DB800 med PLI problem med EPG samt textning
    Av kanonkurtan i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 20:35
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 20:46
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 07:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss