Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: problem me vissa internet sider hjälp!

  1. #1

    Exclamation problem me vissa internet sider hjälp!

    jag kan bara komma åt vissa internet sidor andra sidor säger sidan kan inte visas och jag har vista som operativ system om det kan hjälpa ... :thumbup:

  2. #2
    vafan någon kommentera 1dag har snart gått..

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    tänk om alla skulle göra som du. bumpa sina trådar efter lite mer än 12 timmar. skulle inte funka så bra då.

    anledningen att ingen skrivit är väl att ingen vet riktigt.

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Då kör vi ett förslag:

    Hur är det med antivirus och sådana saker? Brandvägg?

    Sen brukar google hjälpa också:
    http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=858070

    Hur har du det med dns? Testa nästa gång du går in på en sida som inte funkar att gå in i kommandotolken (WIN+R -> cmd)
    och skriv nslookup "domännamn" där för att se om din dns fungerar som den ska.

    Vilken webbläsare använder du? Funkar firefox bättre om du testar det? (om du kör IE)

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Då kör vi ett förslag:

    Hur är det med antivirus och sådana saker? Brandvägg?

    Sen brukar google hjälpa också:
    http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=858070

    Hur har du det med dns? Testa nästa gång du går in på en sida som inte funkar att gå in i kommandotolken (WIN+R -> cmd)
    och skriv nslookup "domännamn" där för att se om din dns fungerar som den ska.

    Vilken webbläsare använder du? Funkar firefox bättre om du testar det? (om du kör IE)
    jag kör IE jag gillar inte firefox specielt... har antivirus program och brandväggen på ... hatar mitt vista så krånligt... har gått till brandväggen undantag har markerat internet annars vet jag nada och det med komando tolken får du gärna förklara mer om =) ganska konstigt internet jag har i think....

  6. #6
    kan du nämna 1 sida som inte fungerar?

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av alnevall Visa inlägg
    jag kan bara komma åt vissa internet sidor andra sidor säger sidan kan inte visas och jag har vista som operativ system om det kan hjälpa ... :thumbup:
    Anledningen till att ingen svarat dig beror på att det kan vara ungefär 1000 olika orsaker till ditt problem.
    Om du vill ha bra svar får du anstränga dig lite och beskriva felet så utförligt som möjligt.

    Vilken Internet-leverantör har du? Vilken typ av uppkoppling?
    Vilket antivirusprogram har du? Använder du någon brandvägg?
    Ge exempel på sidor som funkar och sådana som inte funkar?

    Om du skickar med så mycket sådana upplysningar som möjligt är det lättare för någon annan att gissa vad felet är.
    Att bara skrika "Hjälp, det funkar inte!" ger inte tillräckligt mycket information för att någon ska kunna gissa vad ditt problem är...

  8. #8

    ok här är lite uplysningar

    1jag använder internet explorer 7

    2jag har haft problem med internet i cirka 2 dagar

    3jag har försökt att fixa det och kollat igenom min brandvägg men hittar nada

    4jag har pc tools anti virus program för norton som jag fick med gick ut. bra eller dålig kanske skall lada ner avast/nod32 eller något??? ge mig lite tips :P

    5,min internet leverantör är comhem har router ochså men den är konstig...

    sidor som jag inte kan komma åt är www.moparscape.org
    http://www.moparscape.org/smf/index....,247010.0.html
    deras sidor kan jag inte komma in på och det kommer ingen popup när jag skall ladda ner flash player om detta kan hjälpa....

    finns det något jag kan göra på kommando tolken?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
    kan du nämna 1 sida som inte fungerar?
    www.moparscape.org den sidan behöver jag som bara den... och jag använder modem och varje gång jag startar min dator måste jag starta om mitt modem ochså finns det något sätt att lägga till anslutning utan upringning???? annars får jag stå ut med det helt enkelt.:rockon:

  10. #10

Liknande ämnen

  1. Problem med vissa kanaler
    Av mastrom i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 08:52
  2. hjälp me internet explorer!
    Av Megaman i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 08:34
  3. Hjälp / XP-Windows Internet !!!!
    Av Eldkvarn i forum Windows
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 13:44
  4. hjälp mig... satellit internet...
    Av Hebbe i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 21:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss