Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
ville bara fråga, du skriver senaste pli, menar du PLI-jade? har nämligen inte själv gett mig på Jade på min dm500 utan kör versionen innan pli-iolite.
Umm yepp PLI-jade är nog den senaste, så det är nog den jag laddade ned från PLIś website.
Firmwarerelease 1.0.9, 18.07.2008 står det i web interfacet...

Tyckte oxå menyerna var lite knepiga i början. men är nog mest en vanesak. sedan var de inte samma inställnningar på fjärren när man byter kanal o.s.v.. men de gick att ställa in som jag var van vid sen jag körde gemeni.
Har funderat på detta med men int orkat trixa så mycket med detta...
Ska ha en fjärr conf fil som kommer från PeterPan, som gör det möjligt att spela in direkt från fjärrkontrollen.
Har dock som sagt int haft så mycket tid och or att greja med detta.

tror GP teamet inte lägger ner så värst mycket energi på dm500. är nog därför den imagen inte är så bra längre.typ utgående modell. dom la ju t.ex till att kunna stänga av scarten bara för att kunna få till en bättre inspelning istället för att se över mjukvaran istället. i övrigt så är dm500 lite småklen. 100% korekta inspelningar är himla svårt att få till. men inte omöjligt. PLI gör dock underverk som sagt. nu när jag har en dm800 med inbyggd HDD så funderar jag på om inte jag skulle mountat den hddn till min dm500. blir nog bara ännu bättre. min 500 står annars mountad mot en pc/winxp mountad disk (cifs)
Fungerar GP bättre på andra boxar så som DM7025 DM7000 med fle, eller är det liknande strul även då?
Funderar på att testa PLI på en DM7025 eventuellt...

Citat Ursprungligen postat av kananga Visa inlägg
Vill bara tacka för era svar !
Så lite så, hoppas allt löst sig för dig.