Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med cam

Problem med cam

Jag har skaffat en dm800 och den funkar bara med newcs 1.6 tillsammans med mgcamd 1.3.
    Problemet är att jag inte kan få mgcamd 1.3 att funka mot min newcs 1.5 server som jag kör på en pc.
    Installerar jag mgcamd 1.29 funkar den mot PCn men inte mot dreamboxen eftersom jag då måste köra newcs 1.5 på dreamboxen.

Är det något känt fel att mgcamd 1.3 inte funkar med newcs 1.5 eller är det bara jag som gör någon tabbe?

ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av el_zaint Visa inlägg
    Jag har skaffat en dm800 och den funkar bara med newcs 1.6 tillsammans med mgcamd 1.3.
    Problemet är att jag inte kan få mgcamd 1.3 att funka mot min newcs 1.5 server som jag kör på en pc.
    Installerar jag mgcamd 1.29 funkar den mot PCn men inte mot dreamboxen eftersom jag då måste köra newcs 1.5 på dreamboxen.

Är det något känt fel att mgcamd 1.3 inte funkar med newcs 1.5 eller är det bara jag som gör någon tabbe?
    Har du ställt in i mgcamd 1.3´s mg_cfg att den ska använda newcamd?

/var/keys/mg_cfg
    # network mode, use summ for several clients
    # 00 no network (default)
    # 01 newcamd netclient
    # 02 radegast netclient
    # 04 camd3 netclient
    G: { 01 }
    Se till så du använder mgcamd1.3 conf filer.
    Och så lägger du till det som behövs i newcamd.list.

/var/keys/newcamd.list
    CWS = 127.0.0.1 12000 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs
    CWS = 192.168.0.10 10000 username password 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserver
    Har hört att detta gör kanal byten snabbare istället för att ändra informationen i /var/tuxbox/config/newcamd.conf

Tack nu funkar det.
    jag hade ingen aning om att der är /var/keys/newcamd.list
    som gäller och inte var/tuxbox/config/newcamd.conf

Dock har jag extremt sega kanalbyten ca 6 sekunder när det är kanaler som läser från PC newcs 1.5 servern, det har jag aldrig tidigare haft.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss