Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: digitalt utbud och tyska tv-kanaler

  1. #1

    digitalt utbud och tyska tv-kanaler

    tjena...jag undrar hur man ska göra för att få både det vanliga tv utbudet och tyska tv-kanaler över ip...idag är det bara CD som har det tyska utbudet men dom sänder inte det över ip:'(

    någon som kan hjäpa mig?

    tack på förhand!!

    Mvh <(SpektraZ)>
    MVH John
    Växjö
    -------------------------------------------------------------------------------

  2. #2
    Problemet med IPTV är att man är bunden av det som ens ISP ev har tecknat avtal om, det är inget som du som enskild kund kan påverka.
    Men CD har IPTV med samma utbud som sat (inget HD) vet dock inte vilka dom har avtal med.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    spektraz, vill du ha tyska kanaler föreslår jag istället parabol.

    Det är betydligt enklare, stabilare plus känner du folk i tyskland kan dom fixa abonnemang åt dig billigt, så betalar du pengar till dem och dom betalar i sin tur abonemangs räkningen varje månad.

    Sedan måste du ha en parabol installeras såklart, det bästa är också om dom kan skicka över en satellitbox som passar till det systemet du kommer använda.

    Inte helt fel att ta emot "premiere" utbudet antar jag.

    Man kan köpa kort härifrån men nackdelen är att det är SJUKT dyrt.

    http://www.digicams-uk.com/

    Antar det kanske finns företag i tyskland som säljer till tyskar utomlands som vill ha flera kanaler. Säkert billigare också.

    Jag antar du är medveten om att det finns flertalet "gratis" tyska TV-kanaler på Astra 19.2 och även Hotbird 13.0

    Vill du bara ha gratiskanalerna, skaffa en installation av europaparabol så får du CD, Viasat, Hotbird och Astra.

Liknande ämnen

  1. störning på tyska HD kanaler
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-03, 20:38
  2. Kombinera analogt och digitalt utbud?
    Av Brel63 i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 00:12
  3. [LÖST] Viasat och tyska kanaler
    Av Germane i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 18:28
  4. [LÖST] Tyska kanaler
    Av Germane i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 20:42
  5. [LÖST] Tyska och Österrikiska kanaler???
    Av bubblan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-17, 22:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss