Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Fler tv apparater?

  1. #1

    Smile Fler tv apparater?

    Hej
    Vi övertar ett viasat nu när vi flyttar till hua, och jag har ett par frågor.
    -- Hur gör jag enklast för att kunna se viasat´s utbud på fler tvapparater??
    -- Om det går, hur gör man för att kunna titta på två tvapparater, men inte samma program??
    -- Om allt det går, går det också då att ligga i sängen och byta kanal om digitalboxen finns på undervåningen???
    Där har ni något å bita i, men jag är mycket tacksam för svar då jag inte kan detta.
    Mvh
    Tony

  2. #2
    Inte mycket att bita i :lol:
    Vill du se olika program på fler än en tv/proj så är det flera boxar som gäller
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    I min ena tv så har jag inbyggd digitalbox, går den att använda?

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Förmodligen har du inte en satelittuner i den, utan endast en "boxer"-tuner..

  5. #5
    Oavsett om det är en DVB-S tuner så fungerar den inte till Viasat, finns inga officiella ca-moduler.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Om det är en DVB-S tuner så kan man faktiskt tunnla Videoguard genom ett Conax-interface. Dvs. har man ett Viasat-kort i en cardserver ( t.ex. NewCS ), så kan man med lämplig hårdvara använda en vanlig Conaxmottagare för att se Viasats utbud.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 557
    Tackad
    53 gånger
    tonpet

    1. Du behöver "en box per TV" för att kunna se olika program
    2. Varje box måste ha sin egen koaxialkabel ansluten till parabolens LNB (i ditt fall twin-LNB)
    3. Du behöver två kort, finns att få från Viasat

    4. Eftersom du ändå måste ha två boxar behöver du inte utföra det sista, det finns dock IR-förlängare, består av två enheter, mottagaren tar emot IR signalen och sedan skickas den ner till den andra enheten som i sin tur skickar ut det i rummet. Digiality har en sådan tror jag.

  8. #8
    skaffa tvillingabb för 114:- per månad,

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Man kan också sätta upp en Myth TV med flera DVB-S kort i.
    Varje tuner har så en softcam, som snackar med en kortserver (på samma dator), där ditt programkort sitter.
    Myth TV kan även spela in flera kanaler från samma Transponder på samma DVB-S, så rent teoretiskt kan man spela in från fler kanaler samtidigt än man har antal DVB-S-kort.

    Dock så behöver du en dator eller XBox som klient till varje tv.

    Finessen är att alla klienter kan ta del av inspelat/genemsamt (nerladdat) mtrl.
    Därmed behövs ingen annan inspelningsenhet.

    Kan dock tänka mig att bilden inte blir så bra om man inte har en LCD-TV med DVI/HDMI-anslutning.

  10. #10
    Kan man använda tvillingkortet i husvagnen om man tar med boxen?

Liknande ämnen

  1. Digital-tv på två tv apparater
    Av Lafayette1 i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 22:00
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 11:21
  3. 1 kort och 2 TV-Apparater
    Av Mortlin i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 08:25
  4. Lösning till fler tv-apparater
    Av ruttnahajen i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 16:31
  5. Flera tv-apparater ??
    Av belgare i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 19:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss