Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 57

Ämne: Canal digital kabel.

  1. #21
    Någon som kör med ett Canal Digital sat abonnemang på kabel tv nätet och kan garantera att det fungerar? För vill men åt HD kanalerna så är ju sat abonnemanget mycket billigare i dagsläget.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Adelpha Visa inlägg
    Någon som kör med ett Canal Digital sat abonnemang på kabel tv nätet och kan garantera att det fungerar? För vill men åt HD kanalerna så är ju sat abonnemanget mycket billigare i dagsläget.
    Det funkade med ett sat abb fram tills någongång i november -08 i malmö, sedan bytte dom till en annan kodning på kabelnätet. Så bor du i malmö e det iaf definitivt nej.

  3. #23
    Någon som kan hjälpa mig med nät-id för canal digital kabel-tv i Södertälje?

    Har en en gammal CH-box (samsung 270) som jag tänkte använda i sovrummet och att kortet då får pendla mellan men nätverks id't ställer till problem.

    Funkar inte med 0 eller 1 eller 70 eller 65535

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Topper Harley Visa inlägg
    Någon som kan hjälpa mig med nät-id för canal digital kabel-tv i Södertälje?

    Har en en gammal CH-box (samsung 270) som jag tänkte använda i sovrummet och att kortet då får pendla mellan men nätverks id't ställer till problem.

    Funkar inte med 0 eller 1 eller 70 eller 65535
    Har en Humax CX-FOX, som har köpts av Comhem en gång i tiden. Använder Nät-id 0, Symbolhastighet 6950.
    Bor hos TB.

    //limos

  5. #25
    Det är det som är problemet, jag testade med min humax (CH's första hd box) och det funkar bra med 0 i nät-id, med det köper inte samsungen.

    Hade kunnat använda humaxen om det inte varit pairad med ett CH-kort
    (Hittar kanaler och allt men den ska konfigurera data när man ska titta på en kanal)

  6. #26
    Har en Samsung box (gammal comhem box..) provar att få den att fungera som extra box nu men får det inte rikigt att fungera...

    När jag skriver in

    frekvens 354000 khz
    symbol hastighet : 6950 ks/s
    modulation 64-QAM
    nätnummer 65535

    Så hittar den faktiskt några kanaler - 7st viasat sportkanelrna och de fungerar fint, men jag vill ju hitta alla mina kanaler?

    Vad gör jag för fel?

    Jag bor i Malmö.

    Tackar på förhand!

  7. #27
    Lite sent svarat, är alldeles ny medlem. Jag har haft samma problem som er. Jag har en dm 500c som jag inte lyckades hitta några kanaler. Verkade vara problem med signalen. Kopplade in boxen i uttaget i mitten på dosan (med f-kontakt) och fick bra mycket bättre signal.

    Är det någon här med en dreambox som kör canal digital kabel i Malmö?

  8. #28
    Här är en bra fil för alla som kör cable och man vill söka nya kanaler.

    http://www.filefront.com/15038083/12...722_cables.rar

  9. #29
    hej har en dm500c o jag försöker hitta några kanaler men hittar inga när jag gör automatisk sökning.Testade skriva in dom som jag hittar i min box som jag fick med ifrån canaldigital men den hittar inget...Är helt ny inom dreambox så lite hjälp hade inte skadat...Ser att många skriver att man ska lägga in en fil o jag undrar då hur man gör det tex?

  10. #30
    Det här funkade för mig (i malmös nät):

    frekvens: 000450 mhz
    256-qam
    network search

    fann alla kanaler

    verkar också som den är känsligare för dålig signal än canal digitals skräpbox. Jag köpte en billig f-kontakt kabel. Hos en polare som inte hade en sån kontakt köpte vi en ny kabel som såg vassare ut med guldpläterade kontakter och det höjde signalen bara några procent, men de procenten räckte för att få in kanalerna.

    edit: 6952 som symbol rate

Liknande ämnen

  1. Canal-digital via kabel-tv
    Av Ballatin i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:18
  2. Canal Digital Kabel-TV
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:30
  3. Canal digital kabel TV
    Av pstar i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 13:56
  4. [LÖST] Canal digital kabel tv
    Av metalsebbe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss