Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 57 av 57

Ämne: Canal digital kabel.

  1. #51
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok. Lustigt, jaha, men frågan är då om det kanske är så att man kör cryptoguard och i den kör med conax kort, tror det är möjligt eller ? Kanske är så att vissa nät kanske har just cryptoguard och andra inte. Förvirrande minst sagt.

    En sak är säker, Canal Digital har inte något homogent nät, alltså det är olika nät och det finns skillnader mellan dem, jämför man med comhem som har samma nät över hela landet. Men vad gäller CD spekulerar jag bara, vet inte säkert.

    Fraggler, ok. Hade tänkt fixa box förut för att prova, men inte något egentligen behov, vi har analoga kanalerna från fiberdosan, duger då det inte är permanent bostad. Jag antar dock att alla kanaler kanske inte funkar eller är det så att man även kan titta på kanaler som finns i kabel utbudet som inte finns via satellit, kanske är samma nycklar som används.

  2. #52
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Connect TV heter dom som jag har ett avtal med. Jag får ge upp tanken att köra med min egen box (VU solo2)
    Senast redigerad av ricki den 2014-02-01 klockan 14:15.

  3. #53
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Aha, men du ricki, Connect TV är kanske inte samma sak som Canal Digitals Kabel-TV. Det jag har är Canal Digital via Kabel-TV (som går via ett öppet stadsnät), man kan även få Viasat och CD via IPTV om man vill. Vad jag vet har standardboxarna för båda satellit och Kabel-TV conax interface i boxarna.

    Cryptoguard brukar vara ett system som används av mindre kabel-TV nät, eller individuella TV-nät. Det kan ju vara så att Connect TV tar sitt utbud från kanal digital och paketerar om det in i ett eget system och sedan fixar med sina egna kort och kör med cryptoguard. Det går att göra. Det finns så många olika tekniska lösningar, rena djungel verkligen. Men sak samma, är det cryptoguard kan man inte köra kortdelning med dreambox eller andra enheter eftersom det inte finns soft CAMs som man behöver för att kunna komma åt kortet.

    Har man däremot en dreambox med CI-slot kanske det funkar, då slipper man softcam biten eftersom man istället kör med CAM-modulen. Men man måste ju fortfarande kunna fixa själva kortdelningsbiten ändå. Så jag vet inte om det är möjligt, cryptoguard kanske inte är så vanligt. De flesta stora bolagen som tele2, comhem, canal digital och andra ute i europa. Dom kör ju med annat som t.ex. NDS, Conax osv. Dessa system är betydligt dyrare att använda.

  4. #54
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Ser att det står CI+ på modulen, finns inga e2 boxar som klarar det, tror jag.

  5. #55
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    ricki, ok CI+ finns ju på flertalet moduler numera, problemet är att det är ont om boxar som stödjer det, inbyggda boxar i TVs brukar ha CI+ stöd. Vet inte varför det blivit så, kanske för att man inte vill ha externa boxar som kan använda modulen (alltså tredje parts boxar som dreambox), så att man kan undvika att folk spelar in saker. Finns en tysk video som demonstrerar hur CI+ fungerar, i stort sett är det bara negativt för kunden och bra för leverantörerna (företagen).

  6. #56
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Det finns ett flertal boxar som stöder det, men inga Enigma2 boxar som är dom klart bästa.
    Har sagt upp mitt abonnemang, tur att jag bara började med grund paketet.
    Sätter upp en parabol.

  7. #57
    Hej någon som som vet eller har frekvenserna för canal digital för kabel i kalmar ?

    Mvh

Liknande ämnen

  1. Canal-digital via kabel-tv
    Av Ballatin i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:18
  2. Canal Digital Kabel-TV
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:30
  3. Canal digital kabel TV
    Av pstar i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 13:56
  4. [LÖST] Canal digital kabel tv
    Av metalsebbe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss