Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: newCS + eyetvcamd strul!?

  1. #1

    newCS + eyetvcamd strul!?

    Hej alla!
    Har satt upp en Asus router med newcs 1.3 (kör Olegs firmware) och en Phoenix-läsare med mitt Boxerkort i. Kör 3 Macar med EyeTV "stickor" i och eyetvcamd ver. 1.22. Får allt att funka bra utom TV3 och TV400 (kanske nå'n mer kanal) men i huvudsak fungerar alla betalkanaler utom just ovanstående då EyeTV visar "Encrypted" i rutan (TV3 m.m. funkar bra om jag sätter programkortet i t.ex. en EyeTV 410). Mycket irriterande :-( Någon som har några tips att ge? Någon som kan se TV3 via en liknande setup?

    Tacksam för alla tips :-)

    /Mr.Mac

  2. #2
    Sitter med samma problem så om någon har en lösning på det skulle jag bli glad. Jag tappar för övrigt alla kanaler utom 5:an i den muxen. På mythburken fungerar dock alla kanaler så det lär ju vara ett problem i eyetvcamd.

    Mr.Mac lyckades du lösa det eller någon annan som löst det?

  3. #3
    Hej!
    Jo, jag har löst i princip alla problem nu :-) Alla kanaler fungerar prima. Det enda som inte funkar är "Autoupdate" men det lär inte stödjas i eyetvcamd så det är bara att hoppas på att utvecklaren fixar mjukvaran. Låt mig veta om jag kan assistera på nå't vis!?

    /Mr.Mac

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    ... och orsaken till de saknade kanalerna var?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Mac Visa inlägg
    Hej!
    Jo, jag har löst i princip alla problem nu :-) Alla kanaler fungerar prima. Det enda som inte funkar är "Autoupdate" men det lär inte stödjas i eyetvcamd så det är bara att hoppas på att utvecklaren fixar mjukvaran. Låt mig veta om jag kan assistera på nå't vis!?

    /Mr.Mac
    Precis som bowman säger... Och utöver orsaken, hur fixade du det?

  6. #6
    Det var ett handhavandefel av mig. På vissa kanaler (de jag saknade...eller rättare sagt fick "ENCRYPTED" på) var jag tvungen att välja det andra "CAID" entry't som listas i eyetvcamd (högst upp i högra hörnet i eyetvcamd's fönster)...sedan skall man trycka på "save ca-cash". När jag gått igenom alla kanaler som inte funkade och gjort detta så har det sedan fungerat helt problemfritt på alla mina Maccar.

    Hoppas att detta kan hjälpa!?

    /Mr.Mac

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Det är att betrakta som en bugg i eyetvcamd, den har ju alla möjligheter att automatiskt välja rätt baserat på den info den får i kortdatan från servern (iaf om du kör newcamd protokollet).

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Mac Visa inlägg
    Det var ett handhavandefel av mig. På vissa kanaler (de jag saknade...eller rättare sagt fick "ENCRYPTED" på) var jag tvungen att välja det andra "CAID" entry't som listas i eyetvcamd (högst upp i högra hörnet i eyetvcamd's fönster)...sedan skall man trycka på "save ca-cash". När jag gått igenom alla kanaler som inte funkade och gjort detta så har det sedan fungerat helt problemfritt på alla mina Maccar.

    Hoppas att detta kan hjälpa!?

    /Mr.Mac
    Tackar tackar!
    Nu funkar det prima.

  9. #9
    Nu när allting fungerar har jag märkt ett till problem. Om jag tittar på en fri kanal ett tag och sedan byter tillbaka till en betalkanal står det encrypted mitt på skärmen För att komma tillbaka igen måste jag gå in på server fliken i eyetvcamd och klicka bort för att sedan klicka i use igen.

    Någon mer än jag som fått detta problem och hur löser man detta?
    I övrigt en toppen lösning

  10. #10
    Jag har märkt liknande problem någon gång ibland, men det brukar släppa om man gör ett snabbt kanalbyte t.ex. bort från den krypterade kanalen, sedan tillbaka igen. (ibland hjälper det att vänta ett par sekunder) Tror det kan bero på svarstid från servern men är ej säker på detta. Har aldrig behövt "pilla" med eyetvcamd iaf.

    /Mr.Mac

Liknande ämnen

  1. EyeTVcamd
    Av jav i forum Mac OS X
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 08:00
  2. Mac mini+eyetvcamd = problem.
    Av nihilisten i forum Mac OS X
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 23:07
  3. newcs + Boxer + Wi Cardsplitter + eyetvcamd
    Av Mr.Mac i forum Mac OS X
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 10:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss