Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vad skall göras för att skriva in koder i sin boxer?

Vad skall göras för att skriva in koder i sin boxer?

Hej,
    Jag har precis fixat en Humax boxer och jag har parabol som siktar mot hotbird. Det finns en del kanaler som behöver smartcards. jag undrar om man kan finna koder här i internet och skriva in dem genom fjärrkontrollen utan att behöva göra något eller måste man göra mycket innan?

Och om man bara behöver sätta in koderna så vill jag veta hur koderna ser ut. Jag är väldigt förvirrad då jag läst i olika forum om hex-filer osv.

På rdi-filex.com visar dem hex-filer och sedan en massa nummer osv. vilket är förvirrande.

Jag hoppas att ni kan hjälpa mig så mycket som möjligt och det är bara att ställa något till mig som ni behöver veta för att kunna svara på något.
    Jag hoppas att jag lagt in det i rätt forum

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger
    Hej
    För det första måste du bli litet tydligare med box betäckningen.:'(
    Den heter väl inte bara Humax, den har säkert ett modelnummer.
    När det gäller Hotbird är det egentligen bara Eurosport som är nåt att ha och Porrkanalerna förstås.

Mvh Kalle

Jag har Humax IRCI-ACE.

Grejen är den att jag vill öppna kanaler såsom Art sport och Al Jazeera sport för att se på fotbollsmatcher (dessa kanaler ska finnas i hotbird), jag vet bara inte vad man ska göra och förstår inte det här med hex-filer vilket gör mig helt förvirrad. Sen så undrar jag bara om man behöver få tag på koden för att öppna kanalerna eller måste man göra andra saker?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger
    Dåliga Nyheter

ART använder på Hotbird viaccess 3.0 och Al Jazeera kör med viaccess 2.5, båda systemen är inte knäckta än = det finns inga nycklar.
    För att se dom kanalerna behöver du ett orginal kort och en CAM som klarar Viaccess, för mottagaren har internt bara Irdeto.
    Det skulle passa bra på Nilesat men här har du för dålig signal på den satelliten.

Mvh Kalle

så räcker det alltså inte med om jag bara köper ett original kort som har dessa kanaler?

och vet du hur mycket priset på ett sådant original kort kan ligga på?

Orginalkort - http://www.hansa-electronic.com/abonnemang.asp

CI-modul - http://www.hansa-electronic.com/cams.asp

bara som förslag finns säkert fler som säljer om du googlar runt på nätet.

Dem originalkort där det står viaccess kan jag inte använda på boxern? har jag förstått det rätt?

och för att fixa det så måste jag fixa CAM eller?

Liknande ämnen

1. [LÖST] Vad skall jag välja Boxer, Canal Digital eller Viasat
    Av Anakin i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 14:27
  2. skriva in koder i en Humax CI-5100
    Av keso_80 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 16:07
  3. Skriva nya koder direkt in i boxen?
    Av PEWwEe i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 16:14
  4. [LÖST] skriva in koder
    Av comhitcomhit i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 14:35
  5. Villken box(Boxer) skall jag köpa?
    Av hakan i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 02:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss