Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Kasst ljud helt plötsligt

  1. #1

    Kasst ljud helt plötsligt

    Hej! Helt plötsligt för någon dag sedan slutade ljudet att fungera normalt. och har sedan dess inte lyckats få till det. Jag har en relativt ny dm600 (c). detta problem uppstår oavsett kanal. ljudet blir lågt och vasst på ljusa nivåer och ekande på mörka. (svårt att beskriva ljud...) Har någon nått tips på vad som kan gått fel? är det hårdvaran eller mjukvaran? Tips någon !!

    Testade förresten att streama till datorn för att lyssna på ljudet där och där var ljudet klockrent...

  2. #2
    jadu skit i gemeni å kör PLI image istället, norsk resett annars.. d.v.s ryck strömkabeln å sätt i den igen.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Den norska versionen har provats, utan framgång.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Vilken image kör du med egentligen? Det problemet du nämner fanns på E1-boxar med versioner runt 3.5 av Gemini.
    Om du lägger in en nyare så skall du se att problemet försvinner. Gör det inte det, returnera boxen.

  5. #5
    Är inte så haj på detta men jag tror det är gemini 4 något och mgcamd 1.30.

    Via audio knappen kan man välja bort stereo och när jag gör det så är det bra ljud (dock mono och antingen vänster eller höger sida!!!)

    Fler tips eller måste jag flasha ?

  6. #6
    ja gör de ! fast lägg in PLI image istället. har idag en uptime på 7 dagar på min dm500-s PLI iolite. men även dm600 går mycket stabilare i pli än gemeni.. gör så här ta en full nfi. backup via länken här nedan
    http://www.dreamboxx.nu/wiki/index.p...PVR_%26_DM702X

    så kan du latcha med vilken image du vill. bara att flasha tillbaka din image så är allt som förr igen.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    30
    Tackad
    2 gånger

    Angry Skumt!

    Har drabbats av samma symptom och mörka ljud. Började även för mig för någon dag sedan (2-3?). Har inte hunnit forska i vad som kan orsaka det men skall testa mig fram lite och se vad som kan fungera. Drar jag ut strömkabeln och/eller startar om boxen helt så blir ljudet bra ett tag. Hur länge vet jag inte än men det verkar vara olika.

    Skriv gärna om någon kommer på nåt. Mono på ljudknappen funkade dock inte för mig. :knockout:

    Läste precis detta inlägget från April 2008. Hoppas INTE det är hårdvarurelaterat *suck*
    http://www.comhit.net/showthread.php...highlight=ljud

  8. #8
    klart de kan vara hårdvaran. men kör en annan image. PLI- iolite funkar klockrent på dm600. de är en bättre mjukvara än gemeni. även om de funkat klockrent förut så kan mjukvaran blivit deffekt av någon anledning. pli-jade funkar nog oxå men har ingen större erfarenhet. kan tillägga att en del gemeni versioner på min dm500 gav liknande problem. och strömkabeln va de ända som gällde.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    30
    Tackad
    2 gånger
    Jag provade med den optiska kabeln. När ljudet är ok, ger den signal genom den optiska kabeln. När den blir dålig och "basisk" kommer inget ljud alls genom den optiska. :/

  10. #10
    jao. du kan ju även testa om de är värmerelaterat annars, kyl ner boxen med fläkt ovanpå.. de kan ju vara en komponent på väg att ge upp. men som jag tidigare sagt. flasha om boxen med en ny image jag rekomenderar pli. men ta vad du vill. alternativt kollar över andra plugins m.m uppgrader eller nedgradera dina plugins.vad kör du för image nu då ?

    telneta in i boxen skriv

    top

    där ser du hur din cpu jobbar och med vilken process samt hur mycket minne du har. denna kan du ha på hela tiden från när boxen funkar tills ljudet börjar fuckka upp..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Tappar helt plötsligt SNR
    Av mpn i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 23:31
  2. Bilden försvinner helt plötsligt
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 09:34
  3. Helt plötsligt slutade allt funka.
    Av jercha i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 05:20
  4. Signalen droppar helt plötsligt
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 23:15
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 11:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss