Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Multiabonnemang?

  1. #11

    Angry Pairing

    Tack för snabbt svar - men en undring dock;

    I teknisk mening kan jag acceptera och förstå att om man parar kortet med säg - en Combibox - så bode den par definition inte gå att köra i en annan Combibox - this stands for reason

    Men - kan man verkligen tekniskt blockera så att avkodning blockeras i en vanlig Conax cam?

    Jag accepterar tanken och att Canal Digital givetvis vill detta - men har någon testat att så är fallet?

    Undrar
    Blue4swede

    Som har och använder två Nokia 9321 - och en mottagare med Conax Cam.

  2. #12
    Är ett kort låst till en Combibox fungerar kortet i alla Combiboxar. Använder man kortet i en CA-modul fungerar kortet även i en CA-modul insatt i en Combobox.

    Nu har jag Smart Wi och kan använda CD HD PVR, CD HD. Nokia 9802, Nokia 9902, Combibox med användande av CA-modul, Relook 400s samt Neotion 601. Givetvis använder jag inte alla boxarna samtidigt, utan enbart några åt gången beroende vart i huset jag vill se TV.

  3. #13

    Pairing

    Tack K.K

    Precis den information jag sökte. Har även jag en smartWi liggande - som väntar på användning. Nu vet jag hur

    Uppskattande hälsningar
    Blue4swede

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    Är ett kort låst till en Combibox fungerar kortet i alla Combiboxar.

    Nej tyvärr så gör det inte det då jag har flera comboboxar och provat detta. Dock sa canaldigital at det skulle gå när jag skaffade kortet för 3 år sedan men de ljög alltså.

    Däremot så kör jag numera med ett pairat kort till combon i en smartwi.

    Via smartwi kan jag köra i comboboxarna med ca-modul och nokia9802s med ca-modul och samsung 9500AY utan ca-modul.
    Auktoriserad julmusttestare.

Liknande ämnen

  1. MultiAbonnemang på CD
    Av BRIAN2004 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 07:21
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 19:14
  3. MultiAbonnemang
    Av Bonuz i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 17:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss