Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Multiabonnemang?

  1. #1

    Multiabonnemang?

    Hur fungear multiabonnemang? Är kortet låst till boxen man får?
    Kan man ta med box och kort till husvagnen?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av foppa212 Visa inlägg
    Hur fungear multiabonnemang? Är kortet låst till boxen man får?
    Kan man ta med box och kort till husvagnen?
    Jo det ska då funka det funkar då hos mej har testat kortet i många olika boxar.

  3. #3
    ställde en liknande fråga i en tråd tidigare men ingen svara. Polle när du beställde dit multiabonemang sa dom på canal digital att dom skulle lägga in nåt serie nummer på kortet så det skulle funka med den boxen dom skickade med ?

    Det sa dom till mig när jag beställde för en vecka sedan. Så nu är man lite orolig att det inte ska funka i min Firedtv kort.

    Men man tycker ju att det är konstigt att dom tillverkar en massa olika conax boxar om det inte skulle funka.

    Mvh Andreas

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Den enda låsning jag hört talas om är att de pairar kortet med deras combobox. Det är bekräftat, stoppar man inte in kortet i den boxen skapas ingen pairing.

    Deras enklare modeller använder inte pairing, även om CD påstår det.

    Hur det är med deras HD-box kan jag inte uttala mig om.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Den enda låsning jag hört talas om är att de pairar kortet med deras combobox. Det är bekräftat, stoppar man inte in kortet i den boxen skapas ingen pairing.

    Deras enklare modeller använder inte pairing, även om CD påstår det.

    Hur det är med deras HD-box kan jag inte uttala mig om.
    Det låter vettigt det du säger. Brorsan har ett norskt CD-kort samt ett svenskt tvillingkort som båda fungerar i hans Grundig med håddisk. Men mitt originalkort som funkar i båda HD-boxarna, Nokias och alla andra boxar jag använt, funkade inte i hans box, utan vi fick rota fram en gammal CD-box för att se fotbollen på TV-biljett.

  6. #6
    okej tack för svaren nu känns det bättre, och det borde funka i mitt tv-kort.

  7. #7
    Jag aktiverade mitt kort i en strong box men har haft den i alla möjliga boxar och det funkar fint.

  8. #8
    vad jag förstår är det endast ett fåtal boxar den pairar emot och om man undviker de boxar skall det gå finfinat att flytta runt kortet men råkar man stoppa in den i fel box så funkar den inte i de andra

    vilka boxar det gäller är jag väldigt osäker på men comboboxen och möjligen några andra cd originalboxar är de hetaste tipsen på att undvika

  9. #9

    Unhappy Pairing of card

    Är det verkligen på det sättet som sägs i inläget innan;

    "men råkar man stoppa in den i fel box så funkar den inte i de andra"

    dvs att ett kort som en gång parats med ex Combiboxen sedan är "förlorad" för alla andra boxar.

    Undrar
    blue4swede

  10. #10
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Ja det är det som är meningen med pairing. så stoppar du det i deras combobox är det den som gäller sen. Antar att CD kan låsa upp om man vill använda den i en annan box, men jag är inte säker..har inte råkat ut för det själv..
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. MultiAbonnemang på CD
    Av BRIAN2004 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 07:21
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 19:14
  3. MultiAbonnemang
    Av Bonuz i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 17:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss