ptjaa.. du kör ju dm600 är möjligt att gemeni funkar bättre där istället beror nog på vilken version oxå.
men snackar vi dm500 så har PLI lyckats bättre än gemeni. en stabil gemeni på dm500 är versioner någonstans mellan 2.80-3.20 allt därefter var rena skiten på min dm500.
finns en stream fix oxå. Ridax StreamTS jag tror den funkar till dm600 oxå. men den ger ännu mer stabilare stream på dm500 och PLI. visst, funkar de inte 100 % på min dm500 men näst intill. streamar jag via Wlan till min laptop så funkar de nästan jämt. tror de finns en äldre gratis version någonstans. vill man ha nyare får man betala herr Ridax en slant men det är de värt. iaf för en dm500 ägare.
hur som helst så är inte alla images exakt lika till olika modeller gemeni kan vara stabilare på en dm 600 eller 7020 men grymt kass på en dm500 beror juh oxå på att hårdvaran skiljer givetvis. DM7025 och dm800 rekomenderas nästan jämt LT images istället.
annan image man borde testa är EDG-nemesis de har jag inte själv gjort men många gillar den med.
inspelningar funkar för mig. men visst händer de att de blir lite pixelfel ibland. då gärna i början av inspelningen. men de brukar rätta till sig direkt.
jag vet några som kör både PLI-IOlite och Jade på dm600 men jag kan inte bekräfta hur bra de funkar för dom. mer än att iolite är en stabil image i sig. hur PLI på dm600 funkar i streaming och inspelning de vet jag faktiskt inte.
hur spelar du in ? via HDD eller CIFS mountad.om du kör cifs mountad kan du testa NFS mountad disk istället de kan bli bättre kanske..