Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: DM600PVR + Gemini v4.50 + ilsken flickvänn = Sådär va..

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger

    DM600PVR + Gemini v4.50 + ilsken flickvänn = Sådär va..

    [FONT=Verdana]Är långt ifrån en expert och jag tänkte mer kolla om någon har nått förslag på hur/om man kan lösa detta.

    Köpte en DM600-s här för ett litet tag sen (Min första dreambox evver).
    La in Gemini v4.5. Det fungerade väl ok. La in MgCamd och konfa den å det fungerade inte. Tankade ner NewCamd å efter MYYYCKET meck och omstarter så gick den mot rätt ip å kunde koda av kanalerna. (Flickvännen såg relativt nöjd ut efter x antal timmar)

    Vi kollade lite på tv å konstigt nog så va klockan rätt sent när jag väl fått igång min box. Jag stängde av den för natten och allt var bra. Startar upp den dagen efter.. Ingen bild (Förutom gratis kanaler). In i config igen och funderar eftersom det fungerade dagen innan och jag har ju nät kontakt eftersom jag kommer åt boxen via FTP. Startar om Camden några gånger. Går in i config Filen å ändrar till 127.0.0.1 på CWS raden å så sparar jag å startar om camden å går in igen å ändrar till ett annat ip startar om camden å så fungerar det igen. (Flickvännen mindre nöjd att det tog 1 timme å få igång tv´n igen.) Men men. Lite tv tittandes blev det. Stängde INTE av den över natten. Fungerar dagen efter men flera Canal digital kanaler har ingen text. Pratar med min polare som kan lite å jag lägger in Gsub. Nice. Text på några kanaler. Typ där man kan kolla på djur å sånt. Bläddrar över till Canal Digital. Och efter 3 sec tittar flickvännen på mig med lite undrande blick och lite inslag av ilska, Varför är det inget ljud på våra filmkanaler. Jag rycker lite på axlarna å säger att vi har ju text i alla fall. (Hon tittar tillbaka på mig och suckar å säger det här e faan inte sant och lämnar tv rummet). Och sen dess har den inte fungerat så bra. Tog bort Gsub men verkar som det låg kvar lite skräp för det kom inte tillbaka nått ljud. Hitta någon lista över kanalerna och hur man editerar Gsub och ska lägga in vissa grejjer hexadecimalt å sånt för att få text och ljud men det fungerar inte heller.. Tröttnade och stängde av min box och började kallsvettas. Varför gjorde jag det. Startar upp den och nu kan den inte koda av kanaler igen. Går och lägger mig. Har testat att lägga på en tidigare version av gemini men då fick jag inte igång kanalerna alls. så nu e jag i samma läge igen. Ny Flaschad Med Gemini v4.5. Är galet sugen på att få igång allt OCH ha text OCH ljud. Samt att det går att stänga av den utan att allt slutar att fungera. Någon som har nått förslag eller nått tips eller vet nått liknande.[/FONT]

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Enkelt: Gör om gör rätt !!!

    1. Blås boxen.
    2. In med GP igen
    3. Ladda ner: mgcamd, mgcamd konfig samt Gsub
    4. Editera /var/keys/mg_cfg + newcamd.list
    5. Starta om cam (blå knapp -> välj mgcamd-> grön knapp
    6 MYCKET viktigt: Starta om boxen via menyerna, då först sparas inställningarna.
    7. Klart
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Coolt. Ska testa ikväll om det går så lätt som du säger. =D

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Friday, annars kan det ju vara en bra ide att skaffa en box (billig sådan) som funkar mot CD, om det strular kan du då enkelt bara flytta över kortet till den andra boxen och allt är lungt, tänker då mest på din flickvän som tillslut kommer bli GALEN på din om du mekar hela tiden

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Enkelt: Gör om gör rätt !!!

    1. Blås boxen.
    2. In med GP igen
    3. Ladda ner: mgcamd, mgcamd konfig samt Gsub
    4. Editera /var/keys/mg_cfg + newcamd.list
    5. Starta om cam (blå knapp -> välj mgcamd-> grön knapp
    6 MYCKET viktigt: Starta om boxen via menyerna, då först sparas inställningarna.
    7. Klart


    Vad ska jag ändra i mg_cfg?

    Det Fungerar nu i vilket fall som helst.. Super Duper Tack. Menhojta gärna till med vad jag ska ändra i Mg_Cfg

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    A:03 för att kortet ska uppdateras med månadskörningarna.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Aaa ok... Får kolla på det ikväll..

    Jag spelade i ett band förut så jag kör väl samma stuk som på spelningar..

    Tack som faan.. :thumbup:

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger

    elektronik program guide

    Kom ju på en till sak..

    elektronik program guide = EPG.
    Finns det nått sätt att lägga in så man ser mer än bara nästa program ?? Typ så man ser i alla fall 24 timmar frammåt ?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Friday Visa inlägg
    Kom ju på en till sak..

    elektronik program guide = EPG.
    Finns det nått sätt att lägga in så man ser mer än bara nästa program ?? Typ så man ser i alla fall 24 timmar frammåt ?
    Om du har com hem räcker det att byta till kanalen "Voice" under några minuter. Då uppdateras EPG-informationen för samtliga kaneler för ungefär två dygn framåt. Jag har ett timerevent inställt som gör att min box växlar till Voice på natten för att jag skall vara säker på att få hem EPG-informationen automatiskt.

    Sen finns det mer eller mindre avancerade lösningar för att hämta hem EPG-informationen över Internet också men det är lite jobbigare.

  10. #10
    nej men testa discoverey kanalerna för CDs kanaler. funkar på satelit tv.. 7 dagar minst framåt på alla kanaler har du då. finns även plugins för detta.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Dm600PVR Namnbyte
    Av sleaper3 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 10:12
  2. Dm600PVR Gemini 4.6 bättre förslag?
    Av jughead i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 22:05
  3. DM600pvr FLASHNINGSPROBLEM
    Av sportfåne i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 18:10
  4. Problem DM600PVR
    Av EvilGhozt i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 18:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss