Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Fjärr till 600, 7000, 7020 och 7025 - kvalitetsproblem?

  1. #1

    Fjärr till 600, 7000, 7020 och 7025 - kvalitetsproblem?

    Satt och zappade kanaler och fjärren började funka dåligt. Tog ibland när man tryckte ibland inte. Bytte batterier och den funkade inte. Lät den vara i några timmar och den funkade kanske 10 tryckningar. Och så håller den på nu (kan funka några tryckningar om man låter den ligga i några timmar).

    Försökte kolla på forumet om andra haft liknande problem, men såg bara såna där man "bytt fjärr"

    Så skall man ta en köpa ny Dreambox fjärr eller en Logitech (funkar Dreambox i Logitech)?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Jag e ingen kung på fjärrar å sånt men har du testat att ändra inställningarna på hur kännslig den ska vara ?? :| Jag hade problem med att tryckte jag 1 gång å sen en gång till lite för snabbt inpå så hoppa den typ 3-4 rader på 1 gång.. Tänkte om du istället ska öka din kännslighet till max.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    24
    Tackad
    2 gånger
    Kanske inte exakt svar på din fråga men jag kan berätta att jag blandat ihop fjärrarna mellan 600 och 800 och fick problem.

    Alltså att använda 800'anss fjärr på 600'an...tog skitdåligt även med sprojlans batt.
    Bara byta igen så funka det mycket bättre :-)

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag använder samma fjärr till ALLA mina 5 boxar & den funkar perfekt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Jag kör en Logitec Harmony 525 multifjärr och den fungerar klockrent till min 7020. Den fanns upplagd i deras databas så alla kommandon fanns med. Så jag styr tv,dreambox,dvd och förstärkaren med den och jag är riktigt nöjd. Det är en hel del trixande innan man får allt och fungerar. Java applikationen som man ställer in allt med är tyvärr väldigt seg men när man lagt ner några timmar så kan man lägga undan dom gamla fjärrkontrollerna. Min fru har blivit lyckligare nu, hon hatade alla kontroller som låg på bordet förut.

  6. #6
    Tycker att fjärren till 500 fungerade mycket bättre än den stora som jag har till min 7020 nu.

    denna måste man ju rikta RAKT mot själva ögat för att den skall fatta.

  7. #7
    tillägger bara att de kan vara mjukvaran i boxen. har sett en dm600 som betedde sig MYCKET knepigt på fjärren. blåste in nytt PLI-Jade igen då funka den klockrent. att de är segt efter 10 knapptryck, blir bra igen efter man inte rört fjärren på ett tag. kan tyda på att fjärrkommunikationen t.ex "släpar".. de var ungefär de som hände med den boxen jag titta på.. fast där kunde en massa olika hända fast man nöötryckte på samma knapp(bläddrar i kanallistan uppåt istället för neråt på nerknappen rätt som de var).
    tänker jag efter har de nog vart segt på min dm500 med under gemeni. blev bra igen efter reboot på boxen.fast lika igen efter någon stund.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    Tror inte att det är nå problem i boxen för när man använder en annan Dreambox fjärr så funkar allt perfekt.

    Tänkte lite om Dreambox är en "smart" fjärr som kräver nån softa-reset eller liknande. Men vad jag kollat har jag inte hittat nåt sånt.

    När fjärren inte fungerar så lyser inte heller nån av "Dream" eller "TV" knapparna rött. Kanske bara nån löskontakt, men varför måste jag vänta så länge innan den funkar fast man "skakar" den.

    Tror att det blir en ny Dreamfjärr eftersom ingen direkt klagat att dom skulle haverera ofta.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 12:43
  2. Dreambox 7000 vs 7025
    Av Fuckomatic i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 21:38
  3. DB500T och DB 7000 fjärr krockar.
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 11:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss