Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ca modul??

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2008

Ca modul??

Hej!

Har en ny Sony TV med inbyggd hdtv mottagare som fungerar kanon med comhems alla kanaler inkl hd kanalerna.
    Dock använder jag mig av en gamal conax modul från en satelit box (ca5år gammal). Nu har jag läst att man behöver "rätt" ca modul för att bilden skall vara perfekt. Någon här som vet vad som gäller? Jag kan ibland uppleva att ansiktena inte riktigt hänger med i bilden, något som jag inte upplever när jag kör via HDTV boxen...
    Skall jag fortsätta använda min gamla modul eller köpa en ny? Vilken i sådant fall?

Tack på förhand!

//Cribbe

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    3 gånger
    Jag har precis samma fråga.. vilka CA-moduler passar till comhem och sonytv. Hade tänkt att köpa lite tvkort från http://www.dvbshop.net/ och tänkte passa på att köpa en modul för TVn också. Finns ju en hel drös olika med olika versionsnummer osv.

Rekommenderade CA-moduler
    Technicrypt BCX & CX Smit Conax med serienummer som börjar på EFF, HFF och GFF

http://www.dvbshop.net/product_info....e-by-Smit.html

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Tackad
    3 gånger
    Givetvis påverkar dom inte bildkvalitén på något sätt, förutsatt att det inte är helt svart bild dvs, då kan förbättring förväntas.

Färsking
    Reg.datum
    Sep 2008
    Nej men en gammal conax modul, tror att den är ca:8år gammal där det står att den är för dvb/mpeg-2 acess samt Rev 1.0.
    Den funkar ju som det är nu till både de vanliga digitala kanalerna likväl hdtv kanalerna...
    Dock känns den ju väldigt gammal och jag har läst på ett annat forum att bilden kan bete sig konstig då. Den nya smit conaxen ver 5.0 är ju gjord för just sony/comhem varav jag undrar om den kommer att fungera bättre?

//cribbe

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Tackad
    3 gånger
    Det enda den möjligen kan påverka är tiden för kanalbyte, det du ser har absolut inget med ca-modulen att göra (utan är helt och hållet upp till hårdvaran i tvn).

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Conax CAM SMiT tycks ju vara den man ska har för Comhem.

Satpro har den.

Antar det är en validerad eller godkänd CA modul för just comhem.

Liknande ämnen

1. ca modul och cd?
    Av ivan50 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-23, 08:39
  2. CA Modul
    Av Horst i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-14, 10:51
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 20:16
  4. 478-483 modul
    Av engan63 i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 20:22
  5. Modul
    Av tropical i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 22:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss