Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Felmeddelamde när jag kör DCC

  1. #1

    Felmeddelamde när jag kör DCC

    Varför får jag bara upp det här felmeddelandet(Error 10057 in function send socket is not connected) när jag ska kolla mitt nätvärk i DCC?Först blir linan grön men efter ca 3 sek så knasar det,varför?

  2. #2
    Jag hade samma fel och kom ej åt boxen via nätverket.Skulle sedan flasha om boxen och då stannade det hela tiden vid "initiating http mode" i dreamup.Gick till återförsäljaren och det visade sig att det var fel på promet i dreamboxen.Något som enligt honom var mycket vanligt.Det byttes på garanti och sedan fungerade det igen.Kanske inte samma fel men värt att tänka på

  3. #3
    Har haft boxen i 2 år nu utan problem så fan vet vad det kan bero på

  4. #4
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Säkert en dum fråga men jag frågar i alla fall,
    Har du rätt IP nummer till boxen i DCC?

    När jag byter box eller inte hunnit skriva in det aktuella IP nummret till ansluten box får jag samma fenomen, rätt IP och inga problem
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  5. #5
    Ja det är det som är kruxet,jag kan använda två ip nummer för boxen,dels det som jag får upp när jag söker i dcc och dels det samma som min router.När jag använder samma nummer som routern så blir det grön lina,använder jag numret som jag får upp när jag söker knasar det.Kan man på något sätt fixa ett annat ip nummer till boxen?

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Sätt en statisk adress på boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Hur sätter man en statisk address på boxen???

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Meny -> Skiftnyckeln -> Expert -> Kommunikations -> Nätverk
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Ok matkoh!Fattar inte riktigt hur jag ska göra när jag kommit in på nätverk,äer det bara till att ändra det ip nummer som står överst till vilket som helst och spara?Ska dhcp vara ikryssat eller inte?

  10. #10
    ladda ner och kör dcc 2.90 så får du kontakt med boxen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss