Det ska inte vara någon fara att koppla in dig på F-kontakten, det är samma signal i båda anslutningarna( i framriktningen), skillnaden är att retursignalen är spärrad på tv-porten.
Det ska inte vara någon fara att koppla in dig på F-kontakten, det är samma signal i båda anslutningarna( i framriktningen), skillnaden är att retursignalen är spärrad på tv-porten.
Tror att du tänker på kontakten på kortet, och inte kontakten i väggen? Hade kopplat från F-kontakten i väggen (mitt dumma nöt, tänkte inte på att det var internetuttaget) till F-kontakten på kortet. Kontakterna på kortet är ju en antennhane, respektive en F-hona.
Det följde med en konverterare från F-hona till antennhona så jag kör med den varianten nu, dvs antenn i väggen till antennhona->F-hona i kortet.
Det medföljande programmet till kortet funkar inte alls, och jag har inte fått någon framgång med något annat program heller förutom ProgDVB som faktiskt verkar ha listor för ComHem redan, och där har jag lyckats lyssna på någon radiokanal som inte är krypterad.
Vill ju dock veta säkert att jag kan få cardsharing att funka med den här utrustningen innan jag lägger ner mer energi på detta. ProgDVB funkar troligen, men de flesta verkar använda dvbviewer och jag är verkligen helt novis på det här i dagsläget.