Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DM 800 Kanalsök

  1. #1

    DM 800 Kanalsök

    Kan nån förklara varför kanalsökningen tar 100 år på DM 800 när det går på 2 min på DM 600 verkar ju som om det e nått fel på 800 .

  2. #2
    är inget fel. jag brukar köra transpondersök med nätverkssök ibockat.se bara till att den låser sig på en transponder. de ger mig dom kanalerna jag behöver på thor/sirius. jag kör jämt så. oavsett dreambox modell. går kanonfort.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Ok tack för tipset ska testa det =)

  4. #4
    vill man ha en riktigt uppdaterad lista på vilka sateliter den ska söka på så lär man tanka hem en nyare satelites.xml men det har jag aldrig förstått mig på.. de brukar räcka fint med att köra nätverks sökning.

    edit:
    är inte helt säker på vad en nätverkssök gör. men hittar den viasat nätet så får du nog garanterat alla viasat kanaler. vet inte om det innefattar att den kan hitta fler nätverk på vägen. antar att det här kan göra att man "missar" ett fåtal FTA kanaler m.m..det vet jag faktiskt inte. men jag bryr mig inte så länge jag får dom kanalerna jag abbonerar på allt annat är inte av intresse. iaf när det gäller thor/sirius. kanske en annan femma när man ger sig ut på andra sateliter.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    vill man ha en riktigt uppdaterad lista på vilka sateliter den ska söka på så lär man tanka hem en nyare satelites.xml men det har jag aldrig förstått mig på.. de brukar räcka fint med att köra nätverks sökning.

    edit:
    är inte helt säker på vad en nätverkssök gör. men hittar den viasat nätet så får du nog garanterat alla viasat kanaler. vet inte om det innefattar att den kan hitta fler nätverk på vägen. antar att det här kan göra att man "missar" ett fåtal FTA kanaler m.m..det vet jag faktiskt inte. men jag bryr mig inte så länge jag får dom kanalerna jag abbonerar på allt annat är inte av intresse. iaf när det gäller thor/sirius. kanske en annan femma när man ger sig ut på andra sateliter.


    Var hittar jag den satelites.xml ?

  6. #6
    hej jag har dm 500s jag har ladda img 4,20 men allt finns utan kanal sökning det finns inte i meny finns nån som kan hjälpa mej tack.

  7. #7
    2 x DM800 | 2 x Relook 200S | 1 x Relook 250

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss