Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bild fryser

  1. #1

    Bild fryser

    Har 4 boxar hemma 3 600 pvr och nu skaffat en 800 kör en win cardserver med newCS 1.62 allt har funkat perfekt fram till nu när jag har igång alla boxar hackar bilden på 800 boxen den fryser då och då någon som har tips hur jag kan åtgärda detta ?

  2. #2

    samma problem

    jag har samma problem som du,har en dm800 och kör cs mot en 600.bilden fryser i ca 5sek sen kommer den tillbaks. är det inte någon som har nån ide va det kan vara??:errf:

  3. #3
    :errf::errf::'(

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vilken image kör du/ni på 800'an?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    jag kör Gemini2 v3.70 har även provat v3.60. har hört att boxen kan bli hackad om man inte kör krypterat system. bilden hackar om det är för många på samma box.stämmer det?????

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Gemini2 3.60 och 3.70 har inte den uppdaterade secondstage bootloadern i sig... Antingen laddar du in denna bootloader själv eller så laddar du in en image i din box som har den redan... T.ex. Gemini2 3.90... Den fixar frysningar m.m...

    Ja när man kör server på en Dreambox och även använder den som klient så kan man få frysningar när man har för många klienter anslutna... Men 4st klienter ska den klara av...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Jag hade liknande problem tidigare, men sedan jag bytte till en LT med ny bootloader så blev det bra.

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Gemini2 3.90 har bootloader 69 i sig som standard... Bootloader 70 finns att ladda ner från vårt filarkiv... Senaste LT tror jag har bootloader 67 om jag inte minns fel... Så Gemini2 3.90 är ju lite nyare...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. DM500HD fryser och ger lila nyans på bild
    Av Letalis i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 21:56
  2. Bild fryser lite då och då
    Av shafty i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 14:23
  3. tv3 fryser i ca 500ms
    Av mr.o i forum HTPC
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 15:58
  4. Billed fryser
    Av And i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 18:13
  5. [LÖST] viasat problem bild fryser
    Av matte62 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 17:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss