Med den mjukare versionen av pairing menade jag att pairingen endast funkar i Conaxlådorna, men inte i icke-Conax lådor. I sådant fall behöver du ju inte oroa dig för den typen av pairing när du använder en softcam.
Med den mjukare versionen av pairing menade jag att pairingen endast funkar i Conaxlådorna, men inte i icke-Conax lådor. I sådant fall behöver du ju inte oroa dig för den typen av pairing när du använder en softcam.
Och nu är det slut på det roliga - pairing är påslagen hos ComHem igen.
Hej
Idag slutade mitt kort att fungera i Humax boxen. Det står "kortet går inte att läsa".
Detta hände efter att jag ha kört kortet en stund i USB läsaren med newcs.
Är det nåt som jag kan göra utan att kontakta Comhem?
En gång förut hade jag samma problem som löstes genom att kortet satte en stund i Humaxen. Icke den här gången dock.
MVH
Arion 2000CICR, Opticum-9500HD, Hauppage HVR-4000 DVB-S/S2/T, Terratec-1200C, Terratec DVB-C/T/A USB HD stick, Pinnacle 320e DVB-T stick, Samsung-STB Comhem
Stäng av Humax-boxen helt och låt den stå helt utan ström ett tag (ta ur ström-sladden) starta sedan och testa kortet igen.
Om det inte hjälper kan du även testa att göra en total-återställning av boxen i menyerna - det borde hjälpa.
Kortet kan inte sluta fungera i Humax-boxen för att du använt det i en annan box/cs-server.