Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med menyn (skin)

  1. #1

    Problem med menyn (skin)

    Hej
    Jag har en dreambox 7020si med EDG nemesis 4.2 i USB stick och i flashen har jag boxman image. Problemet jag börjar bli tröt på är att menyn (skin) rät ofta försvinner helt eller delvis och detta problem har jag märkt även om man kör direkt i flashen och i olika image Gemini pli mm. Någon med förslag på hur man löser problemet.
    Tack på förhand
    DREAMBOX 7020 Si ¤ Gemini 4.6 ¤ CCcam 2.1.4 ¤ Motor & Triax 88 ¤

  2. #2
    Vad bra att ingen annan har haft det här problemet
    DREAMBOX 7020 Si ¤ Gemini 4.6 ¤ CCcam 2.1.4 ¤ Motor & Triax 88 ¤

  3. #3
    få se. är de gsub du kör ? stäng av gsub å se om de hjälper.. kör du bullztext stäng av den annars.. de blir en krock mellan skins och textning de har jag fått som förklaring. och vet ej om de finns lösningar för det. tänker inte på de så mycket. är väl epg menyn du menar som försvinner ibland va ?

    edit: såg att du körde bullz.. testa gsub å se om inte den är bättre.. bullz är väl en gamal plugin som har slutat utvecklas years ago....
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Tack för dit svar gump, nej det var bara min signatur som jag har glömt att ändra det är länge sedan som jag använder gSUB 2.07.13. Men finns det andra alternativ at se sub på visa kanaler där gsub eller bullz text behövs? Om man då skulle stänga av gsub menar jag. Jag har lyckats skaffa en bild på hur det ser ut och vad jag menar. . I bild 1 ser man hur delar av menyn har försvunnit medan bild 2 är ok. Ska tillägga här kör jag Gemini 3,60 i flashen ville pröva om det var bättre, men nej samma sak.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    DREAMBOX 7020 Si ¤ Gemini 4.6 ¤ CCcam 2.1.4 ¤ Motor & Triax 88 ¤

  5. #5
    och... får du samma fel om du stänger av gsub ? jag tror de inte finns några andra text plugins vad jag vet. utan nått man får leva med tror jag. finns en till men de är nog bara enigma2 som har en egen inbyggd. annars öppnar du text-tvn och slår på text den vägen annars men de verkar drygt. om man inte kan scripta detta på alla kanaler som behöver textning.. iofs visar inte dessa bilder du visar text ö.h.t men jag tror de är gsub som ligger å spökar i bakgrunden. jag har aldrig lagt ner energi på de här utan öppnar menyn igen bara.. annars vet jag inte ?...är väl att fråga "teamen" gemeni/PLI m.fl om dom annars kan fixxa "bugen".. jag kan ju ha fel i det jag säger oxå. kolla annars om du har några andra plugins som kan stängas av. du är iaf inte ensam om det. de flesta har nog detta fenomen på enigma1 boxarna iaf och beror nog med nästan all säkerhet på att skinnet krockar med exempelvis gsub.. så har "experterna" sagt till mig iaf.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    De e samma sak som händer mig ibland...men det är inget allvarligt tycker jag...det får man leva med.

  7. #7

    Alternativ till gsub

    Avaktivera gsub så försvinner nog problemet.
    Om du inte kan eller vill använda bullztext så går det åtminstone på
    CD och VIA att använda vanliga text-tv på sida 199 resp. 690 så får du text.
    Med senaste gemini får du ngt liknande genom att trycka på knappen vä.nedre i mittfältet den man väljer ljudström med...längst ned finns ett fält där det står ngt i stil med "subtitle stream" eller ngt sånt (kommer inte ihåg exakt just nu) navigera dit och tryck höger / vänster tills du är nöjd + OK så får du text...förutsatt att det finns en textström. Utan att menyerna blir konstiga.

    Lycka till
    DM8000 OpenPLi / DM800 OpenPLi |
    Ubuntu 16.04 OSCam 1.2x.xx

Liknande ämnen

  1. Army base skin
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 13:52
  2. Skin till Dreambox
    Av Pz007 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 21:12
  3. Snygga skin?
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 05:33
  4. Xbox skin i DVBviewer
    Av brian45 i forum HTPC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 09:30
  5. Byta skin?
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 15:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss