Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Omkopplare, denna kanal kunde ej hittas!!!

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av vemir Visa inlägg
    har samma problem , först tappade jag ASTRA kanaler ( Thor , Sirius och Hotbird ) och sedan testat byta portplats på switchen för Astras LNB och det hjälpte inte heller det att få ASTRA kanaler och precis när jag konstaterade att LNB som är riktad mot ASTRA är fel , då försvan alla andra sateliter och jag får :
    Omkopplare, denna kanal kunde ej hittas!!!


    Testat nu även med min gamla sammyn men alla sateliter/kanaler är nu borta .

    Tänkt köpa en ny diseqc switch på NetonNet - DISEqC Mini 4-vägs Hi-iso

    Någon som har koll om den är någonlunda bra alternativ ?
    Biltemas DiseqC switch är nog ett bättre alternativ. Många här i forumet som tycker att Biltemas switchar funkar bra med Dreambox.

    Annars om du vill ha riktig kvalitet köper du en DiseqC switch av märket Spaun, kostar c:a 400:-.

  2. #12
    Jag har upplevt samma problem med min dm600, men det har blivit mer och mer frekvent på sistone. Så nu har jag bytt kablar och diseqc. Jag var noga med vulktejpningen även förra gången och det verkar inte ha läkt in något på de gamla. Får se hur det kommer att funka. 99% SNR och 80% AGC på TV4.

  3. #13
    Jag får detta meddelande på min dm600 på vissa kanaler ex 5an medan det fungerar perfekt på övriga boxar i hushållet en dm500 en relook och en orginalbox alla kopplade på samma LNB

Liknande ämnen

  1. Omkopplare: denna kanal kunde ej hittas
    Av Grizzly76 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 16:20
  2. "Denna kanal kunde inte hittas!"
    Av ZLASK i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 18:53
  3. Denna kanal kunde inte hittas
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 13:04
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 05:31
  5. hur få bort "denna kanal kunde in avkodas"?
    Av James Bond i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 07:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss