Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: Har ni fått koder?

  1. #51
    vad är det för koder

  2. #52
    Citat Ursprungligen postat av lasse52 Visa inlägg
    vad är det för koder
    De som kommer till originalkorten varje månad som gör att man kan koda av kanalerna.

  3. #53
    En kod har trillat in idag:
    | 023200 | 00 | 2008-11-15 | 2008-12-30 | BOXER1

    Då funkar TV4 Sport och Disney. De roligaste kanalerna :errf:

    Två samtal till Boxer idag, men ingen lycka. Starta om boxen, ställ den på TV3 och vänta 1 timme. Funkar det inte då så gör en kanalsökning.
    Efter 5 omstarter, 4 kanalsökningar och mer än 5 timmar på TV3 så börjar jag bli lite trött på det här. Jag har även flyttat kortet mellan en DM500 och DM600.

  4. #54
    Du har specifikt sagt åt dem att skicka ut nya koder? De brukar motvilligt göra det.

  5. #55
    Jag vet inte riktigt...
    Jag berättade om mitt problem och den första personen sa att hon skickar ut koder nu. Om 1 timme så ska det funka. Det var i morse vid 10-tiden.

    Den andre gick mer på hårdvaran och tyckte jag skulle göra factory reset och sånt. Sedan när jag frågade om det sa han att koder skickas ut varje timme.

    Jag får prova att ringa igen...

  6. #56
    Jag svarar alltid att jag redan gjort ominstallation osv trots att jag inte gjort det.
    Har aldrig hjälpt mig tidigare. När de skickar ut koder så kommer de nästan omgående.
    Kanske är något fel på ditt kort.

  7. #57
    Efter 3:e samtalet:
    Omstart, stå på TV3, vänta i 30 minuter så skickar hon ut en signal, om det inte funkar så ring igen...vilket blir precis innan de stänger vid 22:00...

    Ett problem är ju att jag kör Dreambox vilket de officiellt inte stödjer, så jag får väl säga att jag har en Sagem eller nåt

  8. #58
    Citat Ursprungligen postat av e7andy Visa inlägg
    Efter 3:e samtalet:
    Omstart, stå på TV3, vänta i 30 minuter så skickar hon ut en signal, om det inte funkar så ring igen...vilket blir precis innan de stänger vid 22:00...

    Ett problem är ju att jag kör Dreambox vilket de officiellt inte stödjer, så jag får väl säga att jag har en Sagem eller nåt
    Ja, precis. Har du ingen "vanlig" box som du kan kolla med?

  9. #59
    Tyvärr. Kanske får göra en investering i morgon...

    Edit:
    Självklart så lyckades jag till slut lösa det. Det var något fel i mitt system.
    Jag lade nu in Mgcamd på Dreamboxen istället för CCcam. Slog på alla uppdateringar i NewCS som jag slagit av för att klientkorten gjort fel och lade istället spärren på varje user. Satte programkortet i kortläsaren (istället för i Dreamboxen där den suttit nästan hela dagen). Efter någon timmes tweakande av alla inställningar för Mgcamd så skickade Dreamboxen till slut upp en EMM som fick igång alla kanalerna!

    Fördelen med ovanstående lösning är att jag kan ta bort min speciallösning som ändå inte funkade särskilt bra :-)

Liknande ämnen

  1. Har fått två kort!
    Av grandstoff i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 16:25
  2. fått in d+ spanien på 30 w
    Av rembrant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 05:24
  3. Fått min dragon men....
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 16:30
  4. boxer har fått bakläxa
    Av ingedamp i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 18:09
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 12:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss