Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bredd tuxtxt

  1. #1

    Bredd tuxtxt

    Ser inte hela text-tv sidan i tuxtxt (sidorna kapade, kör Gemini). Har inte hittat något lösning och retade mig på det idag igen, så tänkte höra om någon vet vad man kan göra...
    Så någon som känner igen problemet? Lösning?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Tuxtxt ???? Varför kör du inte gSUB ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    de är väla text-TV du vill nyttja.. vad jag förstått. och inte text-tv textning. alltså kolla nyheter, horoskop m.m.. de finns en meny där du ställer in storleken på OSD:n kommer inte ihåg var den ligger. men jag tror du kan få till text-tv:n med hjälp av att ändra den storleken. leta från meny knappen. OSD inställningar eller i nån expert meny. jag hojjtar till om jag själv skulle hitta den.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Stämmer, det är kära gamla text-TV för att förkorta reklampausar ibland. Skall leta vidare.

  5. #5
    Med hjälp av svaret från gump fann jag lösningen. Under Installations-menyn, och i OSD inställingarna fanns en meny för tuxtxt där man kunde ställa in övre vänstra och undre högra hörnen för visningen. Tack för ledtråden gump! :thumbup:

  6. #6
    jupp så va de ja. om jag inte missminner mig ställer den nog storleken för andra plugins med t.ex tuxcommander..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss