Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Alex och Humax HD box för COMHEM

  1. #1

    Alex och Humax HD box för COMHEM

    Jag ber er som utvecklar denna underbara sak som Alex.

    Kolla lite mer och få det bekräftat eller att programmera den så att den kan användas för denna HD box.

    Vore lysande om det lyckades

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pelle_ag Visa inlägg
    Jag ber er som utvecklar denna underbara sak som Alex.

    Kolla lite mer och få det bekräftat eller att programmera den så att den kan användas för denna HD box.

    Vore lysande om det lyckades
    Har tyvärr ej tillgång till en Humax HD-box för Comhem. Finns det någon som är villig att låna ut en för utprovning mot Alex ? Helst i Linköpingstrakten. PM:a mig.

  3. #3
    Bor tyvärr i Göteborg, men jag önskar dig lycka till.

    MVH
    Markus
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  4. #4
    Jag har boxen och villig att testa. Var hittar jag soften?

    MVH
    Arion 2000CICR, Opticum-9500HD, Hauppage HVR-4000 DVB-S/S2/T, Terratec-1200C, Terratec DVB-C/T/A USB HD stick, Pinnacle 320e DVB-T stick, Samsung-STB Comhem

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sharp Visa inlägg
    Jag har boxen och villig att testa. Var hittar jag soften?

    MVH
    Alex är hårdvara.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Har fått låna en box ( Tack, Mango ).
    Tyvärr verkar det vara så att Comhems Humax HD-boxar har en mjukvara i sig som gör att den begär parning med kort vid uppstart. Detta sker oavsett om man tittar på en SD eller HD-kanal. För att det då skall fungera krävs det dels att kortet som hör ihop med boxen sitter i kortservern och dels att kortserverprogramvaran (typiskt NewCS eller cardserver) kan hantera pairad trafik. Jag är inte helt säker men jag tror inte att det går.
    Eftersom vi inte har kortet som hör ihop med Mango's box så skall göra ett försök med en annan pairad box+kort för att se om NewCS klarar det.

    Mer info kommer.

    Citat Ursprungligen postat av pelle_ag Visa inlägg
    Jag ber er som utvecklar denna underbara sak som Alex.

    Kolla lite mer och få det bekräftat eller att programmera den så att den kan användas för denna HD box.

    Vore lysande om det lyckades

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Om något i kort-kommunikationen inte går klämma in i befintligt newcamd protokoll så vore det intressant att identifiera exakt vad, och eventuellt extenda protokollet så allt relevant för pairingen kan skickas (smartwii lyckas ju, när den inte har några protokollbegränsningar att ta hänsyn till).
    Går det göra vettigt inom ramarna för newcamd ökar ju chansen att man kan få newcs utvecklarna att förmedla den extra infon till kortet i andra änden.

  8. #8
    Jag kan inte dessa saker, men jag ger förslag som kanske är helt åt fel håll, men om jag gissar rätt så skulle man alltså teoretiskt sätt om det nu gick att någon form av dubbelkortläsare som dels läser koderna från det Pairade kortet och dels läser kortet från en kortserver.

    hur man ska läsa det fysiskt vet jag inte,

  9. #9
    Jag har en Alex (tack bowman), en HD-Humax och ett opairat CAS7-kort i min newcs, och testar gärna om det är något som behöver testas.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Hur gick testerna med HD-box Mikaelk?

    Hur kommer det sig att smartwii har löst problemet?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Nya humax från comhem
    Av Tudor i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 03:18
  2. comhem Humax 5100-c initieringsproblem
    Av Ripleyonline i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 11:34
  3. [LÖST] Humax 5100c med comhem och guldkort
    Av Mischko i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 10:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss