Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Se på tv på datorn?

  1. #1

    Se på tv på datorn?

    Hej! Nån som vet om det går att sända signalen från en relook 400s genom routern och till min bärbara dator så att man kan se programmen på datorn?
    Steffe

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    ja det går bra men du måste installera en enigma image ex Gemini eller något likanande, själv kör jag incubus på min och det funkar bra. Det är bara att öppna webläsaren och surfa in på boxen och trycka på web-x-tv så kan du se på tv. Det finns även något som heter ip-channel på de imagerna som bygger på dgs mjukvaran, de skall oxså gå att konfigurera den för att se på tv bilden på datorn men jag kan inte få det att funka så det enklaste är att installera en enigma image, fast då förlorar du timeshift och kan bara använda en av mottagarna i boxen.

Liknande ämnen

  1. Viasat i datorn?
    Av KingsCrown i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 07:29
  2. Datorn + Dekoder= hur?
    Av haxit i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 22:02
  3. Digital-tv via datorn?
    Av Donkey Punch i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 00:40
  4. Datorn?
    Av kurden i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 15:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss