Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: DM600 & DiseqC

  1. #1

    DM600 & DiseqC

    Hejsan,

    Jag har en DM600 som inte vill byta port på DiseqCn. Den hittar bra kanalerna om man sätter i kablarna en och en, men direkt man kopplar in DiseqCn så hittar den bara kanalerna från ena satelliten. Har försökt att sätta in nyaste original mjukvaran från DMM utan resultat. Någon som haft liknande problem?

    Det har tidigare suttit en DM500 i samma DiseqC men nu efter att jag köpte ny box vill den inte längre växla.

    Någon som kan hjälpa mig?

    tacksam för svar,
    typhoon

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Enkelt !!! Byt switch, det är förbrukningsvara. jag är inne på min tredje switch i år ! De verkar åldras.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Japp, hålller med Matkoh.
    Tunern i DM600 är nog den bästa som dream multimedia har, så krånglar det med den så är det mest troligt switchen som gett upp.
    Biltema rekommenderas, de är dreamboxvänliga och kostar inte skjortan.

  4. #4
    Det underliga är att den fungerar med DM500 boxen... Var i varjefall och köpte mig en ny DM600 verifierad DiseqC, måste pröva och se om det hjälper.

    tack iaf, återkommer när jag vet hur det går...

    //typhoon

  5. #5
    matkoh ?! riktigt så hårt borde väl inte en switch gå åt eller, vad menar du, äter din box 3 switchar på ca 1 år eller sen de antal år du kört parabolen ? där du bor är de väl rätt hårt/varierande klimat förmodligen. du får se till att skydda dina grejjer =)

    @typhoon alltså om du har någon annan box att testa så gör det, dm500an kvar ?. kolla så att ström adaptern funkar som den ska.. sen kan du testa de gamla toneburst tricket som jag ibland får köra på min dm500a.. alltså toneburtsläge istället för diseq läge.finns i advanced settings för satelit configgen. man kan även höjja lnb spänning m.m.. kan oxå vara kompatibilitets problem med switchen med din nya dm600a.. väldigt många tycker biltema switchen funkat bra på dreambox 800 t.ex. och visst switchen kan ha gått sönder. även jag har bytt switchar. är oxå inne på 3dje switchen sen jag blev ägare till den parabolen men dom 2 som pajjade, gjorde de för att jag själv lät dom göra det. t.ex att de löst ligger hängandes i regn, snö å rusk då var de inte ens i bruk.. men har en tll parabol som medföljde huset. den swithen är nog minst 5-10 år gamal de är den som trilskas med toneburst/diseq läge.. men den funkar när man väl ställt in configgen "rätt"edit: den configen har oxå varierat från image till image.

    edit: kom att tänka på en grej. detta fenomen uppträdde på en klonad dm500. vilket resulterade i att en ny switch behövdes. finns dm600a kloner oxå.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    DM600an är ingen klon. Den köptes av den enda återförsäljaren av DMM i Finland... Vet att DiseqCn fungerar med 500an, så DiseqCn borde det inte vara något fel på men har ändå inhandlat en ny...

  7. #7
    blir säkert bra. satte tråden i en annan synvinkel bara..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    Följd fråga, hur fungerar en DiseqC, lämnar den i det läge den varit sist heller hoppar den alltid tillbaka till A porten?

  9. #9
    den hoppar normalt tillbaka..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Då är detta ännu en sak som förbryllar, DiseqCn står alltid på port B, samma sak med 2 olika DiseqCn och 2 olika DM600. På den ena av DM600na så har jag också prövat byta tunerdelen men utan resultat...

Liknande ämnen

  1. Diseqc 8/1 Switch
    Av FSS i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-29, 15:42
  2. DISEqC 1.1???
    Av Schwede30 i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 22:17
  3. 2 diseqC switchar
    Av Malek i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 11:21
  4. DiSEqC
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 13:06
  5. DISEqC
    Av patrickp i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 10:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss