tjenare. jag har inhandlat en dm7020 den boxen har i princip samma hårdvara som dm600 fast den har fler kortläsare och CF/USB.. hur som helst. confa upp den på parabol med nyare diseq på. där funka den kanonbra. flyttade den till vardagsrummet och ersatte min dm500 som satt där. dm500 fuknade fint tills jag "on-The-fly gjorde upgrade från pli-iolite till jade då fick jag problem. tänkte att de gick fel i upgraden. tills jag märkte att dm7020 funka asdåligt mot den andra parabolen. jag har alltså exakt samma paraboler de som skiljer är nyare diseq på den andra. de jag funderar på är att backa till PLI-IOLITE på dm7020 å se om de hjälper. som jag kör nu har jag varit tvungen köra avancerade inställningar på sat configen för att ö.h.t få bild. de går men jag har suttit 4-5 timmar å bara klickat på fjärren. dessutom fick jag börja om från början om jag valde en standard inställning. innan hade jag thor men just nu har jag tappat den helt. får dåliga BER värden eller ingen signal alls på normala inställningar.
ville bara tipsa om att backa till äldre image. ska testa de sjäv sen.
@typhoon, vilken eller vilka image har du kört med ?
min diseq har krånglat tidigare på dm500. men de har funkat i antingen tone
eller diseq läge. nu funkar de alltså asdåligt för mig. jag tror de har en hel del med mjukvaran när de gäller att få igång en switch tydligen. jag ska nog själv byta switch. men ska för skojs skull testa köra annan image. eller om nån vet hur man kan ändra tuner inställningar via telnet kanske ?

Svara med citat