Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: HTPC med DVB-T och kortläsare

  1. #11
    Och självklart för att jag frågar så får jag det att fungera.

  2. #12
    Juhlen: Tack för ditt svar! Jag blev helt plötsligt sugen på att börja mecka med detta igen!

  3. #13
    HJÄLP!
    Nu har jag suttit i flera timmar utan att komma någon vart känns det som. Har läst 100000 guider men det hjälper inte. Har tidigare satt upp Dreamboxnätverk på 30+ boxar utan problem. Både Comhem och Boxer.

    Det som jag försöker med nu är en HTPC med Hauppauge WinTV NOVA-T 500 med Mediaportal.

    När jag installerat MP tillsammans med Server så går jag in i Serverkonfigurationen och söker upp kanaler, allt fungerar fint och den hittar alla kanalerna.
    Sen när jag trycker på "PREVIEW" inne i "TV-Server Configuration" så visas bild/ljud på de okodade kanalerna. Men när jag sen startar
    MP och tar My TV så kommer det inte någon bild/ljud och ingen EPG fungerar.
    Startar jag WinTV eller MyTheatre så fungerar både ljud och bild på de okodade kanalerna.
    Det känns inte riktigt som att jag kan gå vidare och installera Newcs och de övriga programmen när jag inte ens
    får de okodade kanalerna att fungera i MP.
    Är det någon som har haft det här problemet innan och hur gjorde du för att lösa det?
    Vad kan jag ha gjort för fel inställningar i konfigurationen?

    En sak som dyker upp när man försöker se på en kanal i MP är felmedd:
    "Timeshifting kan inte startas
    Ljud och bild kan inte hittas"

    Men på nåt sätt så fungerar ju antennkablen eftersom det funkar i konfigurationen + de 2 andra programmena.

  4. #14
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Har du installerat alla patchar för WinXP, som berör DVB-mottagare?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #15
    Det beror helt på vilka det är isf? Jag har lagt in 2 st patchar, minns inte vad de hette. Men det fungerar ju som sagt i WinTV?

  6. #16
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. kortläsare
    Av krone_swe i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 10:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss